Gå til innhold

Lage PDF med felt som brukere kan fylle ut og retu

Fredriao

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKulle gjerne hatt noen tips til hvordan man kan lage en PDF med felt som brukere kan fylle ut info og returnere filen. Skal altså sende ut et skjema hvor kundene fyller inn navn, adresse, og masse annen info.

Noen som vet hvordan man kan lage dette? Tipper en slik løsning uansett ikke vil funke med f.eks pdf-creator? (Siden det funker som en skriver ca)

Hva med publish to pdf i office 2007 (beta) ?

evnt OpenOffice.

Eller må jeg bruke adobe acrobat professional med noen extensions eller lignende?

Takk for hjelp! :)

2. P.S: For å ta det enda videre - hva skal til for å få svarene når de returnerer pdf'en rett inn i en database eller excel ark?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, takk!

Må man da lage det i acrobat, eller går det å eksportere fra word eller noe? Lager man det i tilfellet fra scratch i acrobat, eller evnt bare legger man til slike elementer? (Grønn :p)

Et webskjema er faktisk et veldig bra forslag jo mer jeg tenker over det...

Takk!

Skrevet

Jeg skrev selvfølgelig feil, mente fullversjon av Adobe Acrobat. Det er ikke mulig å gjøre det ved eksport fra Word da disse programmene behandler den type felt helt ulikt.

Skrevet

Selv om du skrev feil, leste jeg ihvertfall rett :p (Acro pro)

Da er jeg ett skritt videre, men hvis noen har erfaring med dette og lyst til å forklare litt steg for steg er jeg også happy. MEn skal se om det finnes en demoversjon jeg kan laste ned og teste litt nå, ellers får det vente...

Skrevet

Har testet ut litt nå med Adobe Designer som følger med Acrobat. Det er helt kurant å gjøre det der. Dataene som sendes inn kommer i xml-format og kan behandles av databaseverktøy, excel etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...