Yonaz Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Jeg har prøvd meg på mac med vanelig pce og har klart og trykke feil, så nå har jeg slettet 250 gb med masse viktige jobb dokumenter og familie bilder. Noen som har noen gode programer og annbefale som gjør at jeg kan få den tapte dataen tilbake? Endret 23. oktober 2006 av jarmo
sberg43 Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 To gode windows-programmer for dette er EasyRecovery og Recover My Files. Det finns i det hele tatt ganske mange slike programmer og hvis du søker i dette forumet eller på Google etter recovery, undelete etc. så finner du sikkert andre bra tips. Når man skal gjenopprette tapte filer så sørg for at partisjon som de tapte filene er på ikke brukes til å lagre andre data på før du har funnet de filene du trenger. Altså ikke innstallere nye programmer eller lagre nye filer der de tapte filene kan være. Når du har fått brukt et gjenopprettningsprogram og gjennomsøkt den aktuelle partisjonen så får du gjerne en liste over hvilke filer som skal bevares og hvor du ønsker å lagre disse. Sørg for at du ikke lagrer filene på partisjonen med de tapte filene.
x-ray-cat Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 GetDataBack er et veldig bra program. Testa det nettopp da jeg greide å ødelegge filsystemet. Det jeg likte med dette var at alle filene lå i kataloger. Samt at mappene og filene hadde de opprinnelige navnene. Et annet program jeg brukte bare ga filene nye navn med nummer og bokstaver i og plasserte de i mapper med navn. Noe som gjør det krevende når man skal sortere ut ting man trenger og ikke trenger. Du bør bruke en annen disk til å gjennomrette filer til og kjøre programmet fra. Og ikke legg inn nye ting på disken på 250 GB, da vil du kunne risikere å overskrive data som du ønsker å gjennomrette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå