Amento Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Skal begynne på en internettside hovedsaklig om manga og har jobbet et par dager med layouten. Dette er hva jeg har kommet fram til så langt. Lurer på hva dere synes jeg Positive og negative kommentarer tas imot. Det er alltid rom for forbedringer Foreløpig Layout. Slengte bare inn et bilde av Naruto for å ha noe i headeren Endret 22. oktober 2006 av Zathardor
Gissan Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Veldig fin! Men jeg synes den ble litt kjedelig. Jobb mer, og finpuss på den en god stund fremover, så blir det veldig fint! Du har et fint utgangspunkt, men jeg synes litt av finishen er for dårlig.
Amento Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter Skrevet 22. oktober 2006 Kunne du kanskje ha kommet med noen forslag? Hadde vært fint Er veldig fan av veldig enkle sider og få farger Svart og hvit og gråfarger er bare så sinnsykt kult. Lyligens at jeg må endre litt ja
Gissan Skrevet 22. oktober 2006 Skrevet 22. oktober 2006 Er veldig fan av veldig enkle sider og få farger 7126696[/snapback] Hvis du liker det slik er vel kanskje det et nesten ferdig design for deg. Jeg liker ikke det slik, men det er min mening, Forslag har jeg ikke noe av, ikke spesiellt ihvertfall.
Amento Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Skrevet 23. oktober 2006 Forandret litt. Forbedring eller verre?
Vindstille Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Forandret litt. Forbedring eller verre?*bilde* 7133829[/snapback] Forbedring. Men personlig liker jeg ikke helt den stilen på menyen du kjører. Prøver heller litt mer Google eller Digg.com style. Blanke flater og hvit istedenfor svart. (*Dette er bare min personlige mening, andre har sikkert ett helt annet syn på det*)
Amento Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Skrevet 23. oktober 2006 Hvis du mener det at jeg har en meny på toppen og en på venstresiden så er det fordi jeg trenger det. På toppen så skal jeg ha alle de forskjellige tingene siden er om. F.eks. Manga/Anime, WoW, spill osv. Deretter er det en mer utfyllende meny på venstresiden. Hvis noen har en bedre pmåte å gjøre dette på så er jeg åpen for forslag
Amento Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Skrevet 23. oktober 2006 Ok, så den menyen på Digg.com nå. Den var ganske nice. Noen som vet hva jeg kan søke på hvis jeg vil ha noen script for å lage noe liknende?
Vindstille Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Mente ikke menyen, men siden generelt. Mye roligere og penere flater.
harald_ Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg syns nok den første var best, men det et par av tinga jeg tenkte du kunne gjort forskjellig gjorde du i den andre. Bildet i headern var kult nok, men personlig syns jeg den typen grafikk er kulere når det er krystallklart. Men det er kanskje for mye å forlange? Menyen under headern syns jeg var klart best i det første utkastet! Anyways ville jeg strukket det helt ut, som du gjør i 2. utkast, eller kaskje enda litt mer Menyen i margen syns jeg du også burde holde som i det første utkastet, men jeg syns kanskje du burde ha et skille mellom den og innholdet. Sånn at ting ikke flyter over i hverandre. Behold gjerne samme bg farge, bruk for eks en border, som den i det 2. utkastet. Hvordan blir det forresten om du flytter den litt nedover? 5-10% av høyden i det vinduet du har der? Når det gjelder kanten rundt selve siden syns jeg det var penest som i første utkast, med en tykkere underkant. Bare mine tanker sånn på sparket, bruk eller kast
AllFather Skrevet 23. oktober 2006 Skrevet 23. oktober 2006 Synes designet var pent og enkelt jeg, folk har en tendens til å under eller overdrive design, og ditt havnet der det bør være
Amento Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 Jeg syns nok den første var best, men det et par av tinga jeg tenkte du kunne gjort forskjellig gjorde du i den andre. Bildet i headern var kult nok, men personlig syns jeg den typen grafikk er kulere når det er krystallklart. Men det er kanskje for mye å forlange? Menyen under headern syns jeg var klart best i det første utkastet! Anyways ville jeg strukket det helt ut, som du gjør i 2. utkast, eller kaskje enda litt mer Menyen i margen syns jeg du også burde holde som i det første utkastet, men jeg syns kanskje du burde ha et skille mellom den og innholdet. Sånn at ting ikke flyter over i hverandre. Behold gjerne samme bg farge, bruk for eks en border, som den i det 2. utkastet. Hvordan blir det forresten om du flytter den litt nedover? 5-10% av høyden i det vinduet du har der? Når det gjelder kanten rundt selve siden syns jeg det var penest som i første utkast, med en tykkere underkant. Bare mine tanker sånn på sparket, bruk eller kast 7136937[/snapback] Bildet hi headeren skal så absolutt være et annet Bare noe jeg slengte inn, bare for å ha noe der... Hva er det du mener at jeg kan prøve å flytte 5-10% lengre nedover?
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Slitsomt i lengden å lese hvit tekst på sort bakgrunn. Størrelsen på menyfonten tar fokus bort fra test-teksten. Typiske farger, ingenting nyskapende. Men helt klart et design som kan fungere. Dog skader det ikke å forsøke med utradisjonelle farger. Slike sider blir husket fordi de ikke ligner noe annet.
Amento Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 På siden skal det bli en del innhold og poenget er å lese en del, så at det blir ubehagelig å lese er ikke bra Hva skal jeg gjøre for å gjøre dette bedre? Mørkere tekst?
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Først en liten og kort kommentar om design: Husk at et design skal sette fokus på innholdet, og ikke designet i seg selv. Designet er ikke det man skal legge merke til, designet er det som skal brukes for å fortelle et budskap til underbevisstheten hos den besøkende. Folk besøker ikke en side på nytt fordi det var bra design der, men fordi de vet de vil finne interessant innhold. Blåtoner i tekesten kan gjøre den mer behagelig å lese, men jeg personlig slår alltid av CSS når jeg skal lese dokumenter med mørk bakgrunn og lys tekst. Uansett tror jeg blåtoner kan hjelpe deg på vei, hvis du vil beholde den kontrastkombinasjonen du har nå.
blackbrrd Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 På siden skal det bli en del innhold og poenget er å lese en del, så at det blir ubehagelig å lese er ikke bra Hva skal jeg gjøre for å gjøre dette bedre? Mørkere tekst? 7141843[/snapback] Et av problemene med hvit tekst på svart bakgrunn er at den svarte bakgrunnen gjerne er mørkere enn bakgrunnen for skjermen. Dette er lite ergonomisk - mao man blir sliten i øynene av det. Et annet problem med hvit tekst på svart bakgrunn er at rent optisk så blir den hvite teksten oppslukt av det svarte rundt. Du kan enten øke tekststørrelsen eller gjøre den bold for å gjøre det mer lettlest. Fontstørrelsen du har valgt er samme hva litt snau. Noen stilrene skiller, ikke bare heltrukne striper som skiller hadde nok også gjort seg. Finner ingen mørke sider som har gjort det bra, men http://www.anandtech.com/ har gjort det bra for lyse sider. Fargegradienter er brukt med stort hell for å skille forskjellige elementer uten at det blir firkantet og påtrengende. Ganske stilrent spør du meg. Gradienter du kanskje burde bruke hvis du går for svart/hvit/grått tema er rammeverk som er litt lysere enn resten av siden som fader inn i siden. Det må ikke være for lyst, ettersom øynene dine automatisk tiltrekkes av lys, ikke mørke. Sånn sett så hadde det muligens vært bedre med mørk bakgrunn "utenfor" siden og gradienter som gikk over til lyst der du skal ha tekst etc... Litt grafikk er heller ikke å forakte, se på siden jeg linket til ovenfor, på høyresiden er det nyheter fra dailytech med et icon-aktig bilde. Stilrent og elegant.
Amento Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 hmm... Mulig det blir en remake her Skal mikse og trikse litt mer
834HF42F242 Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Selv om folk ikke er enige, må du ikke la det ødelegge engasjementet ditt. Du har tross alt laget noe som er veldig forseggjort.
blackbrrd Skrevet 24. oktober 2006 Skrevet 24. oktober 2006 Selv om folk ikke er enige, må du ikke la det ødelegge engasjementet ditt. Du har tross alt laget noe som er veldig forseggjort. 7142438[/snapback] konstruktiv kritikk heter det
Amento Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter Skrevet 24. oktober 2006 NeiNei, for all del. Kritikk er bra så lenge det ikke er usaklig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå