Gå til innhold

PCutstyr.no - Mangelfull levering


Anbefalte innlegg

Bestilte hovedkort,cpu,ram og strømforsyning hos PCutstyr.no, fikk varene i dag. Dvs. fikk _noen_ av varene i dag. Gledet meg til å installere utstyret, men når fant kjapt ut at jeg ikke hadde fått det jeg hadde betalt for. Jeg bestilte en XP2000+, på prosessoren jeg mottok stod det riktignok XP2000+ på esken, men på kjærnen stod det "Duron" (1,1GHz)! Ble litt irritert kan man si, men det ble ikke bedre av at min 512MB TwinMOS brikke manglet!! Kjapt overslag tilsier at jeg har fått varer for minst 2000,- mindre enn jeg betalte for! Kontaktet kundeservide og de virket behjelpelige. Bare kjedelig at det ser ut til at de ikke får inn RAM'n min før om et par uker! PC-løs i et par uker til med andre ord.. :sad: Håper PCutstyr ordner opp, ser ut til at de har fått gode omtaler i webshop-guiden av andre kunder. Flere som har opplevd rot med leveringer fra PCutstyr eller er de stort sett til å "stole på"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ut til at pcutstyr har litt kommunikasjonsproblemer her.

Eksempel:

sendte inn ordre på omtrent komplett datamaskin i går ettermiddag, glemte å ta med skjerm og ønsket å gjøre noen små endringer på ordren og sendte avgårde mail om dette med både produktnummer og mer på det som jeg ønsket å bytte ut. La til og med på en skjerm så kostet 1000 mer en tidligere ordre.

Fikk bestillingsbekreftelse på originalordren i dag.

Sendte nok en gang mail med ønske om å revidere ordren.

Ingen svar på hele dagen og sender derfor enda en mail direkte til kundesenteret. Fortsatt ingen svar og men heldigvis har de ikke sendt ordren enda.

 

Komplett:

Legger inn bestilling på tilsammen 700 15:30.

ordrebekreftelse 1 minutt senere.

Sporingsnummer osv. mail ca 16:00.

 

Synes at pcustyr sin web butikk mangler elementære ting som innlogging og mulighet til å endre/slette ordrer til de er "stengt".

Ofte jeg glemmer småting, eller slenger på en vifte eller 2 og da er det litt kjedelig å ta det på mail som en ikke får respons på.

Lenke til kommentar

Bruker vanligvis Komplett. De to siste gangene jeg har bestilt der har jeg bestilt på søndag og fått varene tirsdag! Har ikke hatt noen problemer med den web-shopen. Valgte å bestille på PCutstyr denne gangen da hovedkortet var en del billigere der. Nå avhenger det av hvor god kundeservicen på PCutstyr er på om jeg kommer til å legge et par hundrelapper ekstra på Komplett framover.. Jeg savner også muligheten til å redigere ordre, flott løsning hos Komplett. De er bare så raske at man ikke rekker å redigere hvis man bestiller i åpningstida! :smile:

Lenke til kommentar

Synd når webshopper slurver slik. Hadde en tilsvarende erfaring med komplett en gang. Fikk feil DVD, Skjermkort og diskettstasjon uten at det var spesifisert på fakturaen. Bare skjermkortet hadde mye å si. Det fikk vi byttet forholdsvis greit. Men surt var det å vente i ukesvis ekstra. (Det hjalp heller ikke at de i først omgang "hadde varene på lager", men likevel brukte 3uker på å levere fordi de glemte ordren.)

 

Men stort sett går det jo greit, da...

Lenke til kommentar

Mer rot fra pcustyr.no

Gjorde noen endringer på ordren min.. fikk så bekreftet denne endringen.

Senere fikk jeg beskjed om at xp1600 har gått ut av sortimentet og spørsmål om jeg vil bytte denne til en xp1700 for 45 ekstra.

 

Ok sa jeg, men ville da også skifte vifte.

 

Greit nok, men dette har de ikke tatt med på den endelige ordren...

 

Orket ikke styre på mer da det har gått en uke nå frem og tilbake uten fremgang (ble sendt i dag da, men tok si tid).

 

Prosessor og vifte ble tatt med i itbutikken sin ordre og der er det i alle fall orden på bestilling og ordrestyringssystemet.

(Et eksempel til etterfølge den web-shopen der på funksjonalitet, men ikke på design.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...