Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny Conroe pc - vi får ikke innstalert Windows!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har hjulpet en kamerat og sette opp pcen, og alt virker tilsynelatende bra. Men hver eneste gang vi prøver å innstalere Windows så stopper den opp på en eller annen fil. Dette skjer når man kopierer filer til Windows installasjonen (blåe skjermen). Det har skjedd en gang at vi ikke trenkte å skippe noen filer o.l. (Win 2k install), men da fikk vi bluescreen med IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

 

Systemet:

Asus P5W DH Deluxe

E6600

X1900xt 256mb

2048mb OCZ XTC 64000

Mist 500watt

 

Takk for hjelp.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdater firmware på hovedkortet til nyeste versjon. Jeg har samme hovedkort og CPU som deg, og har lest en god del om dette problemet.

Hovedkortet ble shippet med støtte for TESTVERSJONEN av Conroe CPU'ene, ikke release versjon. Hvis du ikke klarer å oppdatere, så må du installere en annen Socket 775 CPU og oppdatere BIOS. Etterpå skal alt fungere bra.

Lenke til kommentar

Ikke for å ta over tråden, men jeg følte for å skyte inn et spørsmål siden jeg skal bygge en tilnærmet identisk pc på fredag. Hvordan oppdaterer man firmware på hovedkortet? Er det noe man kan legge på en diskett eller lignende?

 

Har aldri gjort noe lignende, så jeg har rett og slett ikke peiling.

Lenke til kommentar

Det var Win2K installasjon? Det kan muligens skyldes at kortet har PCI-E. Skulle installere Win XP på en maskin med PCI-E port, og da viste det seg at jeg måtte ha en CD med SP2 for at det skulle fungere (XP standard release skjønte ikke hva det var for noe).

 

Windowsinstallasjonen kan være underfundig til tider...er vel verdt å prøve det meste :hmm:

Lenke til kommentar

Litt som kan testes:

 

IRQL_LESS_OR_EQUAL har i de aller fleste tilfellene jeg har opplevd det vært pga nettverkskort, kan også være firewire da de kan være relatert, test med disablet nettverk og firewire (1394) i BIOS.

 

Sjekk at XP platen ikke er ripete.

 

Ofte når install stopper opp ved install av filer kan minne være problemet, om du kjører stock Volt så prøv å øke litt.

 

Oppdatering av BIOS kan også kanskje hjelpe (firmware som enkelte/få kaller det), det skal stå grundig forklart hvordan dette gjøres i manualen til hovedkortet.

 

Om andre kommentarer:

 

Har aldri noensinne på noen PCer opplevd problemer med pci-e og XP uten SP1/SP2.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...