catosim Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Hei Jeg bruker en sony minidisc til å foreta lydopptak med. Spilleren er utstyrt med usb-utgang for digital overføring til maskin. Vet noen om det finnes software som endrer minidiskformatet til waw-format? En løsning er selvsagt å overføre via den analoge utgangen, inn i et audioprogrem, men det hadde vært kjekt å kunne utnytte digitakilden. Ca2
Heimdall Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Hei Jeg bruker en sony minidisc til å foreta lydopptak med. Spilleren er utstyrt med usb-utgang for digital overføring til maskin. Vet noen om det finnes software som endrer minidiskformatet til waw-format? En løsning er selvsagt å overføre via den analoge utgangen, inn i et audioprogrem, men det hadde vært kjekt å kunne utnytte digitakilden. Ca2 7119590[/snapback] Er det den Sony minidiskspilleren som lagrer opptak i MP3 format? Da er det jo bare å søke etter konverteringsprogrammer. Eller brenne MP3 filene på en audio CD, da blir de jo automatisk waw-filer. Det har ihvertfall jeg gjort.
perpyro Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Formålet med wawformatet var vel og få henta ut musikken ukomprimert. MP3 = tap av lydkvalitet så da blir vel hele konverteringa tilbake unødvendig.
Heimdall Skrevet 25. oktober 2006 Skrevet 25. oktober 2006 Formålet med wawformatet var vel og få henta ut musikken ukomprimert.MP3 = tap av lydkvalitet så da blir vel hele konverteringa tilbake unødvendig. 7151143[/snapback] Ja selvfølgelig! Jeg mente ikke at han skulle ta veien via mp3. Men vi har en minidiskspiller liggende her ett sted (Sony) Den tar opp i mp3, tror jeg. Trodde (og tror) han har samme spiller. Men man kan kanskje foreta opptak i andre formater også?
breiflabb1 Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Hvilket format tar du opp med? ATRAC, mp3, PCM/WAV....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå