Gå til innhold

IE7 vil ikke installere


Anbefalte innlegg

IE7 vil ikke installere seg. Får opp den troubleshooting ie saken på desktopen. gått igjennom denne og men får det ikke til..

 

tar med nederste del av loggen

 

26.218: ProcessDynamicStrings: RegQueryValueEx failed to read value: 0x2

26.218: ProcessDynamicStrings: InstallPathRegistryKey for SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer,BrandGUID failed

26.218: ProcessDynamicStrings: CustomStringTable for DownloadedProgramFiles returned Downloaded Program Files

26.218: ProcessDynamicStrings: all %DownloadedProgramFiles% replaced with Downloaded Program Files.

26.218: ProcessDynamicStrings: CustomFunction for GetProductIDCode returned 84876-600-0585773-22683

26.228: ProcessDynamicStrings: all %ProductIDCode% replaced with 84876-600-0585773-22683.

26.228: ProcessDynamicStrings: CustomStringTable for SystemTools returned Accessories\System Tools

26.228: ProcessDynamicStrings: all %SystemTools% replaced with Accessories\System Tools.

26.298: FileInUse:: Detection disabled.

26.298: LoadFileQueues: UpdSpGetSourceFileLocation for halacpi.dll failed: 0xe0000102

53.627: ArchiveFileForUninstall:ArchiveSingleFile Cancelled

53.938: DoInstallation:UpdSpCommitFileQueue for AlwaysQueue Failed: 0x4c7

54.839: DeRegistering the Uninstall Program -> ie7, 2

54.839: Internet Explorer 7 Setup canceled.

54.839: Update.exe extended error code = 0xf00d

 

 

virker som den feiler på halacpi.dll ...

 

linken http://support.microsoft.com/kb/917925 sier :

If you find the "ArchiveFileForUninstall:ArchiveSingleFile Cancelled" text, this indicates that there is a problem that is preventing an IE6 file from being saved for uninstall. For example, text that resembles the following in the log file indicates that there is a problem:

---

men når jeg gjør det de sier jeg da skal gjøre hjelper ikke det.

står at jeg skal kjøre:

echo y| cacls "%CommonProgramFiles%\Microsoft Shared\VGX\vgx.dll" /P BUILTIN\Users:R "BUILTIN\Power Users:C" BUILTIN\Administrators:F "NT AUTHORITY\SYSTEM:F" fra start, run.. dog vil ikke win gjenkjenne echo som en kommando, men har kjørt den fra dos prompt og ser ut ti lå gå bra.. men hjelper altså ikke..

 

forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burk firefox mykje betre og ikkje noko tull :cool:

7114742[/snapback]

 

Mulig det bare er meg, men jeg blir litt irritert når folk svarer sånn.. ikke det jeg lurer på..

 

Bruker Opera til daglig, men skal ha inn ie7 også. ikke spør hvorfor..

 

prøvdte å ringe(!) ms, men de nekta når jeg ringte fra annet sted en statene. arg.

Lenke til kommentar
Mulig det bare er meg, men jeg blir litt irritert når folk svarer sånn.. ikke det jeg lurer på..

Nei, det er ikke bare du som irriterer deg på slike "god dag mann, økseskaft" svar, men hver gang noen ber om hjelp til et IE problem kommer det masse svar med anbefaling om å bytte browser. Det er sikkert de samme folka som svarer "kjøp BMW" når noen spør om hjelp til et problem med en Audi.

 

Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med problemet. IE7 funker bra her.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

IE7 fungerer ikke fint hos alle, har sett flere som sliter med bugs i IE7. Riktignok har jeg ikke lest om folk som har nøyaktig samme problem som deg, men det er vel bare et tidsspørsmål.. :p

 

Hva som feiler er umulig for meg å si - det kan godt være alt fra firewall/antivirus til drivere er feil når det gjelder windows... det kommer nok til å ta noe tid før jeg vil anbefale IE7 til mannen i gata, da det virker som programmet ikke har kommet seg ut av beta-fasen ennå... Jeg har også samme synspunkter på Windows Live Messenger, det programmet kunne gjerne hatt et "beta"-merke :p

Lenke til kommentar
IE7 fungerer ikke fint hos alle, har sett flere som sliter med bugs i IE7. Riktignok har jeg ikke lest om folk som har nøyaktig samme problem som deg, men det er vel bare et tidsspørsmål.. :p

 

Hva som feiler er umulig for meg å si - det kan godt være alt fra firewall/antivirus til drivere er feil når det gjelder windows... det kommer nok til å ta noe tid før jeg vil anbefale IE7 til mannen i gata, da det virker som programmet ikke har kommet seg ut av beta-fasen ennå... Jeg har også samme synspunkter på Windows Live Messenger, det programmet kunne gjerne hatt et "beta"-merke :p

7267385[/snapback]

 

Det sto en del at det kunne være firewall/antivirus.. men etter å ha kjørt installasjonen i safemod uten firewal og antivirus burde ikke det være problemet heller :cry:

 

jaja. får bare vente og prøve igjen siden. kanskje de lager en nye versjon. gidder ikke reinstallere pcen nå for å prøve ie7. så viktig er det ikke :cool:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Bare en tanke. Hva med å prøve å avinstallere ie6 først.?

Har forresten et problem i ie7. når jeg har mange fane oppe får jeg noenganger opp feilmelding( " et eller annet kunne ikke være read... og må avsluttes".")..

7689152[/snapback]

Hvis du klarer å avinstallere IE6 så er du god. For det skal ikke være mulig har jeg hørt... Men det kan jo hende det er ett eller annet som hindrer installasjon - hissige brannmurer eller noe?
Lenke til kommentar
Bare en tanke. Hva med å prøve å avinstallere ie6 først.?

Har forresten et problem i ie7. når jeg har mange fane oppe får jeg noenganger opp feilmelding( " et eller annet kunne ikke være read... og må avsluttes".")..

7689152[/snapback]

Hvis du klarer å avinstallere IE6 så er du god. For det skal ikke være mulig har jeg hørt... Men det kan jo hende det er ett eller annet som hindrer installasjon - hissige brannmurer eller noe?

7691890[/snapback]

 

som jeg skrev tidligere

Det sto en del at det kunne være firewall/antivirus.. men etter å ha kjørt installasjonen i safemod uten firewal og antivirus burde ikke det være problemet heller
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Om du har XP Pro MCE 2005, så vil du ikke klare å installere IE7 på norsk ihvertfall. Dette grunnet programspråksystemet.

Men har du ikke MCE, så er ikke dette svaret.

Du kan jo prøve å kontakte dataleverandøren din, og høre om de vet hvordan du installerer IE7. De er ofte flinkere til å gå svar enn Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...