Gå til innhold

Tips til nybegynner i cs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Har du kjøpt css eller CS1.6? Du bør uansett skrive følgende i console:

*cl_updaterate 101

*cl_cmdrate 101

*rate 25000

*hud_fastswitch 1

*cl_crosshair_size small

*cl_minmodels 1 (Kun et skin for T og et for CT)

*fps_max 101

*net_grafh 3/4 (så du kan holde øye med fps osv, trengs vel ikke om du har litt mer enn brukbart skjermkort.

 

Var dette jeg kom på i farta.

Lenke til kommentar
Har du kjøpt css eller CS1.6? Du bør uansett skrive følgende i console:

*cl_updaterate 101

*cl_cmdrate 101

*rate 25000

*hud_fastswitch 1

*cl_crosshair_size small

*cl_minmodels 1 (Kun et skin for T og et for CT)

*fps_max 101

*net_grafh 3/4 (så du kan holde øye med fps osv, trengs vel ikke om du har litt mer enn brukbart skjermkort.

 

Var dette jeg kom på i farta.

7113486[/snapback]

skal teste nå

Lenke til kommentar

- Når du starter en runde, løp med kniv så det går fortere.

- viktkig å lære seg å gå lydløst, da holder du ikke shift.

- du må bruke lyden! du kan høre hvis han løper bak deg, men ikke hvis han går, så se rundt hele tiden.

- bli god med ak og colt. Og deagle (ganske standard)

- viktig å trene aim! spill på såkalte aim_map. Det er små baner som er mange runder - mye dreping. Viktig å bevege seg hele tiden..

 

husker ikke mer nå...,

Lenke til kommentar

*cl_updaterate 101

*cl_cmdrate 101

*rate 25000

*fps_max 101

 

Mye av innstillingene i console går på smak og behag, det er noe du finner ut når du får spilt mer. Noen, som f.eks de over er viktigere for å få en bedre spilleopplevelse.

 

Det er en del "guider" rundt på forumet, som har informasjon det er greit å få meg seg, men mye av det er vrøvl.

 

Spill litt for deg selv og få en generell oppfattelse av CS. Gjerne les litt rundt og finn ut litt info på den måten. Så finner du deg noen du kjenner eller lignende som du starter å mixe eller spille med. De må gjerne være ett hakk bedre enn deg, da lærer du mer, hvis du kjenner de du spiller med skal det ikke være noe problem at du er litt dårlig ei stund.

 

Dette er jo ikke noe du behøver å gjøre, det spørs helt hvordan du har tenkt å spille cs. Skal du bare spille public i ny og ne så er det ikke så farlig. Men om du satser på å spille litt seriøst så må du regne med at det tar tid, mye tid.

Endret av dagan
Lenke til kommentar

Deathmatch er glimrende i starten, det har alt du trenger som nybegynner.

 

- Effektiv spilletid

 

- Bra trening for aimen din, noe som er det første du bør fokusere på.

 

- Hvis du er "redd" for å drite deg ut i starten når du spiller så slipper du det, ingen som speccer.

 

- Det er veldig hektisk, du lærer deg bedre å takle stress.

 

- Også er det morro, du klarer alltids å få en frag, noe som hjelper litt på psyken.

Lenke til kommentar
og hvis du lurer på hva i hælvete de snakker om, så er deathmatch en type server. Hvor du våkner opp igjen med en gang du dør. Derfor lite ventetid, og man slipper og kjøpe våpen, man får det man vil :)

7114244[/snapback]

hvordan ser jeg om det er deathmatch på en server?

7114331[/snapback]

Det står Deathmatch i navnet på serveren ;)

Lenke til kommentar
og hvis du lurer på hva i hælvete de snakker om, så er deathmatch en type server. Hvor du våkner opp igjen med en gang du dør. Derfor lite ventetid, og man slipper og kjøpe våpen, man får det man vil :)

7114244[/snapback]

hvordan ser jeg om det er deathmatch på en server?

7114331[/snapback]

Det står Deathmatch i navnet på serveren ;)

7114349[/snapback]

tusen takk :D

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på deathmatch og WC3 egentlig? Man begynner vel ikke i spawn hver gang i deathmatch?

7114599[/snapback]

I deathmatch spawner du med ei gang du dør, og du kan som regel velge våpen opsett uavhengig av penger...Det finnes og servere der du må plukke opp våpen pakker...

 

WC3 er samme spillkonsept som vanlig cs, bortsett fra at du kan velge forskjellige war-craft raser, som har spesielle skillz...Som at noen løper fortere, hopper høyere, nesten usynlig...Pluss at du kan få ett "ultimatum" dvs når du er kommt til lvl 6 så kan du velge ett super tricks som teleport, begynne fra spawn igjen med 50hp, begynne i de andre sitt lag sin spawn..osv osv...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Er alltid en venn som har fikset så jeg for console, men nå midt på natta kan han ikk efikse det så hva skriver jeg i "launch options"  ?

7116429[/snapback]

Er det source du snakker om skal du skrive "-console" i launch options.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...