Gå til innhold

Vegas, effekten skal kun gjelde et område.

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte hender det at jeg vil ha en effekt som kun gjelder et lite område av "videoarealet". F.eks. bytte all rødfarge med grønnfarge i en liten del av skjermen.

Hvordan gjør man dette i Vegas? (5.0d, men kom gjerne med tips til 6.0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan kopiere videoen til eit nytt videospor rett over det gamle, leggje til effekten

på det øvste klippet, og maskere bort den delen du ikkje vil ha med. Her er ein tutorial som seier litt om maskering. Rett nok i Vegas 4.0, men det er sikkert ein liknande prosess i 5.0.

Om du har klare fargar og vil bytte ut kun ein farge med ein annan, kan du kanskje gjere det med fargekorrigeringsverktøya, Veit ikkje akkurat korleis, men det vil innebere å sample ein farge og endre på hue. Veit ikkje om nokon tutorials om dette, det næraste er denne der ein lar ein farge vere att, medan resten av biletet er i svart-kvitt.

Endret av incanus
Skrevet

Takk. Har prøvd meg litt med Color Corrector (Secondary), men får ikke endret kun en farge. Jeg fikk endret noe av fargen, men jeg får ikke omfanget stort nok, uansett om jeg satte "low" helt ned og "high" helt opp. Skulle hatt noe som lignet mer på "Replace Color" i Photoshop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...