Gå til innhold

HD Audio-bussdriver *HJELP*


spruddel

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt meg ny data, og nesten alt funker perfekt.

Jeg har innstallert alle drivere, men når jeg skal innstallere SoundMAX ADI1988 Audio Driver får jeg denne beskjeden: HD Audio-bussdriveren er nødvendig, men ble ikke funnet.

Jeg har prøvd å finne drivere på www.asus.com, men finner ingen til mitt hovedkort. Hovedkortet er: Asus M2R32-MVP

Hvis noen vet hva jeg skal gjøre, eller har en link til et sted hvor jeg kan laste den ned, så setter jeg pris på det. :)

 

På forhånd takk

Mvh Spruddel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lider av samme greia,fikk just ny pc men får ikke lyden til å virke..

Har et Asus P5B P965 Socket-775x hovedkort. Jeg har lastet ned og innstallert den nyeste lyddriveren til lydkortet som er Creative SB X-Fi Xtrememusic. Men når jeg prøver å innstallere lyddriveren til hovedkortet får jeg bare at jeg mangler den HD Audio-bussdriveren. Hjelp?

Driver forresten og prøver å oppdatere alle "enhetene" på enhetsbehandling under systemenheter..Men til nå er det ingen som trenger :/

Endret av lildajao
Lenke til kommentar

Jeg har samme problem på en IBM Thinkpad R60 (møkka PC) :thumbdown:

Det er ikke selve audio driver som er problemet men bussdriveren.

Har søkt mye og ser andre med problemet har søkt mye oxo.

 

Oppdatering !

Jeg fant ett tips om bus driver som heter:

driver_audio_microsoft_bus.exe

Fant av alle ting en russisk side som hadde denne liggende. (Jeg sjekket filen for virus.)

Driver_audio:microsoft_bus.exe

La inn denne selv om menyen ikke sa ennet en "??" (grunnet rusisk..)

Bare velg første knapp nede til venstre under installasjon.

-Når du er inne på området der driver er inst. velger du feks "no" mappen dersom du har norsk XP. Kjør inst. og restart.

Installert så driver for audio (lydkort) Hoss meg sa den at driver allerede var inst. men jeg inst. på ny uten å av inst. driver og det gikk bra !

Endret av antico
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Tror ikke den følger med SP2 nei. Jeg har XP med SP2 og må alikevel kjøre WU for å få bussdriveren.

7363691[/snapback]

 

Hm, følger med eller ikke, etter at jeg installerte SP2 så kan jeg kjøre driver-installasjonen. Så, nå virker alt. :D

 

Så, om det er noen andre som lider av samme problemet, kan SP2 muligens

ordne saken. :p

Lenke til kommentar
Lyden virker som den skal, men mikrofonen virker ikke.. Har prøvd alle utgangene, men ingen av utgangene virker :(  Noen som vet om noe dette også?

På forhånd takk

Spruddel

7395575[/snapback]

Hvis du setter mikrofonen inn i en inngang i stedet så burde det funke. F.eks. mic-inngangen. :p

 

Ellers må du rundt i volum-innstillingene og se til at mic-inngangen ikke er mutet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Lyden virker som den skal, men mikrofonen virker ikke.. Har prøvd alle utgangene, men ingen av utgangene virker :(  Noen som vet om noe dette også?

På forhånd takk

Spruddel

7395575[/snapback]

Hvis du setter mikrofonen inn i en inngang i stedet så burde det funke. F.eks. mic-inngangen. :p

 

Ellers må du rundt i volum-innstillingene og se til at mic-inngangen ikke er mutet.

7395742[/snapback]

 

 

Ja, samma det, men har prøvd selv etter at mikrofoninnstillingene ikke er dempet eller noe sånt.. Og jeg har prøvd alle INNGANGENE!! ;-) Noen fler forslag?

Spruddel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...