Gå til innhold

Total War: Verste tap og Beste Seier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verste tap noen sinne i Total War seieren må være når min 1000 mann sterke hær beleiret Samarovbia. jeg haddde en experiencd hær med 1-2-3 silver chevrons, de hadde ikke slåss mot Briter ennå og da charitosene charget ble alle slått av panikk og jeg hadde ikke kavaleri så det ble en regelrett massakre hvor under 100 mann kom tilbake. I tillegg så var det ikke mer enn 200 briter

Beste seier var i Medieval hvor jeg ble beleiret av spansk mennene. det skjedde i Valencia og jeg var Aragon. jeg hadde 100 mann i slottet som var en citadel og spansk mennene som angrep hadde ikke noe beleirings utstyr så alle gikk mot porten de tok den ned og jeg satte min Chivalric knights der samtdig som tårnene tok ut en god del fiender, men jeg var utrolig heldig ved at kongen ble drept av en kanonkule, den ene prinsen av en pil go den tredje ble slaktet i forsøket på å ta porten. Så når jeg da kom ut i campagin var hele den spanske konge familien død og jeg tok den Iberiske halvøya ganske lett

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettop startet som grekere på RTW. Hadde va 1000 hoplites og 600 archers.

Hadde satt alle hopliene på en linje bortsett fra to grupper på skrå på flankene. Brutii stormer rett på med nermere 500 equtites og 1000 hastati samt 800 hastati som kommer fra julii. Jeg forbereder meg på det verste, skrur av skirmish mode på archers, setter hoplites i phalanx og setter meg til å se på ^^

skurer av piler bombarderer hastatiene til fiendn som snart snur i panikk. Jeg tar generalen sine hester og forfølger romerene og dreper nermere 500 hastati :) Hestene trekker seg fort tilbake etter ett kort og brutalt møte med min 6 rekker tykke linje med hoplites. Tav de totalt 2300 troppene de hadde tilsammen var det bare va 400 igjen etter kampen. Jeg hadde derrimot bare mistet 150. Har sikkert hatt større seire men ingen jeg husker nå.

Skrevet

Nå husker jeg ikke slaget så godt lenger, men det var i Medieval.. Hadde vel noe som 1000 mann, 3 grupper med royal knights og 2 med light cavalry, husker ikke hvilke, 4 grupper med longbows.. Mot meg hadde jeg mellom 3-4000 mann.. Satt og ventet på dem på en høyde, lot første bølge komme.. Svekket venstre flanken med buene og angrep med alle royal knights.. Fighten er forenklet her, det var litt verre enn det høres ut, men i hovedsak var det dette som skjedde..

Mistet vel under 200 mann, ingen av fienden kom hjem..

Skrevet

Har hatt noen andre sviende tap mot Britene, det er ofte de som går igjen. Tror jeg taper hvert eneste første slag mot Britene på kontinentet så da må jeg sende inn den meste rutinerte hæren, de som ahr fulgt meg fra angrepet på segesta til å være med å ta hele Gallia og da plutselig får jeg det til. når har de unitene 2-3 gold chevrons da og når da Marian Reforms kommer er det sikkelig kjipt og ikke kunne retraine de spesielt når du ser styrken bare blir mindre og mindre

Skrevet

Husker best en utrolig morsom seier jeg hadde i R:TW da jeg forsvarte en gresk by ved å løpe som helten rundt i gatene med fienden hakk i hæl for å slite de ut. Jeg var latterlig overmannet, jeg regnet med jeg kom til å tape og bare prøvde for moro skyld. Hadde kanskje 4-5 meget uttarmede tropper igjen og fienden var kanskje nærmere tusentallet (det er lenge siden så ta det med en klype salt, uansett: VELDIG overmannet). Lot de mest uttarmede troppene leke sisten med makedonerne i gatene mens de som det var igjen flest i ventet ved flaggtorvet. Kort sagt så presterer jeg utrolig nok å vinne ved å lure den utslitte fienden inn i ei smale gate og angripe de fra begge sider. Kan tro jeg lo godt! :D

Skrevet

Spiller akkurat nå seleucid.. Har skjedd 2 ganger at jeg sender 2 generaler mot flyktende egyptiske vogner (generalen er drept).. Så snur dem plutselig og slakter generalene mine..

seleucid sine generaler må være noe av de svakeste kavaleri enheter i hele spillet.. Men har nå lært meg å bruke dem kun mot flyktende infanterister..

Det må nevnes i begge tilfeller har jeg møtt 2-3000 mann med mine ca. 1000 mann.. Kan vel og nevne at jeg skrudde av spillet i begge tilfellene, ble no så inn i h******* irritert.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...