Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tvilsomt ustabilt nett


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du også prøvd å reinstallere driverene til nettverkskortet, danno_O?

 

Har du noe kryptering på? Hvis du har det, er du sikker på at du har riktig passord/kode?

 

Hvis du vet om noen andre som har trådløst nettverk i nærheten, kan det være lurt å bytte kanal på routeren. Det er en setting i routeren, og du trenger ikke gjøre noe med PCene, bare routeren.

Lenke til kommentar
Har du også prøvd å reinstallere driverene til nettverkskortet, danno_O?

 

Har du noe kryptering på? Hvis du har det, er du sikker på at du har riktig passord/kode?

 

Hvis du vet om noen andre som har trådløst nettverk i nærheten, kan det være lurt å bytte kanal på routeren. Det er en setting i routeren, og du trenger ikke gjøre noe med PCene, bare routeren.

7290793[/snapback]

 

Hvordan bytter jeg kanal på routeren? :)

Lenke til kommentar
God dag

Ser ut som for meg at det er den driveren der ja.

 

Mantea, Installer og se om det blir bedre.

 

Anti LFC, har du nyeste driver inne? hvis ikke oppdater den du å.

 

Evt avinnstallere nettverkskortet først,  og så  legge inn siste nye driver.

7289551[/snapback]

jeg finner ingen drivere som jeg kan bruke på kortet. :hmm:

prøvde å sikkre nettet i stad, og nå er det blitt enda verre. klarer ikke å koble meg på nettet i det hele tatt, selv om jeg har rett "pashprase", dette gjelder for den maskinen som hadde ustabilt nett før.

Den andre, som hadde stabilt nett fra før funker helt fint. (den jeg konfigurerte nettet fra, og krypterte nettet fra).

7290346[/snapback]

 

er dette ved wep-kryptering?

om så prøv wpa.

Lenke til kommentar
God dag

Ser ut som for meg at det er den driveren der ja.

 

Mantea, Installer og se om det blir bedre.

 

Anti LFC, har du nyeste driver inne? hvis ikke oppdater den du å.

 

Evt avinnstallere nettverkskortet først,  og så  legge inn siste nye driver.

7289551[/snapback]

jeg finner ingen drivere som jeg kan bruke på kortet. :hmm:

prøvde å sikkre nettet i stad, og nå er det blitt enda verre. klarer ikke å koble meg på nettet i det hele tatt, selv om jeg har rett "pashprase", dette gjelder for den maskinen som hadde ustabilt nett før.

Den andre, som hadde stabilt nett fra før funker helt fint. (den jeg konfigurerte nettet fra, og krypterte nettet fra).

7290346[/snapback]

 

er dette ved wep-kryptering?

om så prøv wpa.

7292460[/snapback]

nope, det er wpa.. har resatt ruteren, så nå er ikke nettet kryptert lengre, men nettet er mye mer stabilt nå :D

 

EDIT: det var ikke stabilt særlig lenge :thumbdown:

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Henger meg på trådstarter. Har akkurat samme problem. Det er ikke noe i veien med driverne, ettersom det har funket i 14 dager nå. Helt til idag, da en kompis skulle koble seg opp, da ble det akkurat likt som trådstarter. Fullt signal hele tiden, mens nettet detter ut hvert 3 min elsn. UTRULIG IRRITERENDE.

Lenke til kommentar

Oki, vil bare si at jeg hadde akkurat samme problemet her, datt av nettet titt og ofte, men nå fungerer det etter at jeg gjorde følgende:

1. Innstallerer nyeste Intelproset/wireless driver

2. Dobbelklikker på ikonet, går inn på avansert menyen på toppen og velger kortinnstillinger og velger transmit power på innstillingen der, og setter den på max!

(Stod ikke på max her som default ivertfall)

Tipper det har en del å si på stabiliteten.

Håper det virker for deg også....

Har ikke ramla utav nettet en eneste gang etter at dette ble gjort her ivertfall :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Jeg fjernet hele Intel totalt, og det endte med at når jeg lastet ned pakken igjen og installerte, kom den ikke ordentlig tilbake... den havnet i listen under Nettverk i Enhetsbehandling igjen, men det gamle programmet der jeg koblet til nettet finnes ikke lengre, og ikonet nede med ruteren og strålene er borte. Har installert mange ganger nå, og skjønner ikke hva jeg gjør feil. Hvor har det blitt av Intel Pro nå? -_-

 

Så lurer jeg på om jeg bør fjerne denne Realtek-saken som dere så på bildet av Enhetsbehandling. Betyr den noe? Kan det hende at det er den jeg bør bruke i stedet?

 

Nå har jeg gått fra å ha ustabilt nett til å ikke ha nett i det hele tatt..

 

Er det mulig at det kan være noe annet jeg bør laste ned enn Intel Pro? Det virker så annerledes og tungvint i forhold til for eksempel det jeg har på denne PC-en (legger ved bilde)

 

Kan jeg ikke bare ha dette på den andre PC-en?

 

Håper noen kan svare :\

post-98070-1163707192_thumb.png

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Joda selvfølgelig. Hvis det virker og hastigheten er grei.

Men programvaren som fulgte med kortet, er det man bruker for å få kortet til å fungere optimalt. Men hvis du ikke merker noe stor forskjell gjør det ingenting. Det eneste som er viktig er at det virker bra nok :p

7299689[/snapback]

Egentlig så fulgte ingenting med.. derfor slet jeg enormt lenge med å få nett i det hele tatt etter første formatering. Men så fikk jeg Intel Pro av en annen en gang, og kom på nettet uten problemer. Men denne gangen går det ikke så bra.

 

Har du (eller andre her) peiling på hvor jeg kan skaffe driver av den typen som på bildet jeg postet i forrige innlegg? Om jeg kan få samme opplegg på den andre PC-en hadde det vært supert.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har hatt samme problemet som dere beskriver her. Det ordnet seg når jeg skrudde av alt som het Turbo Mode / Afterburner og slikt drit som det inne på den trådløse routeren. Da funket det helt genialt. Og har aldri hatt noe problem etter det.

 

Alt sånn tilleggs greier som trådløse produsenter reklamerer med: Skru det av! :thumbup:

Endret av huron
Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Stale2k: takk, det gjorde dem!

 

Har samme INtel Pro igjen nå, men nettet er fortsatt like ustabilt. <_<

 

mJ_Msv: alt var på maksimum her fra før av, så det hjelper ikke.

 

Liker ikke dette programmet noe spesielt godt. Finnes det andre typer programmer jeg kan ha til å koble på nett selvom jeg har bare et bestemt type kort? Lurer på om jeg kan ha samme program som på bildet jeg postet istad og hvor man finner det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...