Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vrir om på tenninga, men ingenting skjer!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Volkswagen caravelle 90-modell (diesel) stående, som ikke har vært brukt siden russetiden slutta den 18 mai i år. Problemet er at når den nå skal selges, er det en fordel om den starter slik som den skal, men det er her problemet ligger.

 

Når jeg vrir om på tenninga, venter jeg til glødelampa har gått av før jeg vrir helt om. Ingenting skjer. På panelet under dashbordet lyser batterilampa. Da skulle man jo tro at det var batteriet det var noe gale med, men batteriet ble skiftet ut i dag, med et helt nytt ett. Cd-spilleren i bilen funker, noe som tilsier at det finnes kontakt med det nye batteriet. Men kanskje ikke nok kontakt?

 

Hvis noen vet hva det kan være, er jeg evig takknemlig. Er hjemme på perm fra militæret, og har begrenset antall dager på å få fikset det.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sikkert ett rele eller 2 som har tatt kvelden

 

Det sier meg ingenting. Hva er ett rele, og hvordan kan jeg skifte dem? Koster det mye å skifte dem? Er det noe jeg kan fikse selv?

 

Din modell har hatt mye problem med dårlig kontakt på starteren.Kan du bruke prøvelampe?Mål på begge ledningene inn på starteren (en om gangen med klypen festet til gods) mens en vrir på nøkkelen.

7107632[/snapback]

 

Prøvelampe? Forklar litt nærmere er du snill :p;)

 

Anyways, takk for svara :)

Lenke til kommentar

Er garantert ikke kulden som har skylda her. Ellers har jeg gjennom året lært at det alltid er lurt å gløde dieselbiler før oppstart, spesielt om vinteren da det som oftest er jævli kaldt ute. I tillegg kan det være lurt å la bilen stå i ett par minutter med motoren i gang før man setter i gang. Dette gjelder forsåvidt også gamle dieselbiler.

 

Som sagt, har dere litt peiling på bil, så spy ut det dere mener kan være feil. Om det er dyrt å fikse, om det kan fikses av en amatør som meg osv osv ;):)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...