Gå til innhold

Lømorks Foto stenger dørene


Anbefalte innlegg

De kunne ha showroom, med mulighet for å hente utstillingsmodeller fra andre butikker, helst på et par dager. Det forutsetter selvfølgelig at de som står i slike butikker faktisk har litt peil, og kan svare for seg, og at de har brukbare avtaler med fraktbyråer for intern "post".
Jeg ser godt utvalg som en av fordelene med fysiske butikker. Vi har vel akkurat nå minst 50 forskjellige digitalkamera som kundene kan "klå" på, og vi har mange faste kunder blant annet på grunnlag av nettopp utvalget. Men også ekstrautstyr er det viktig å ha et godt utvalg av.

 

For noen butikker kan det kanskje være en fordel med showroom og mindre utvalg, men de små butikkene tror jeg tjener mye på godt utvalg.

 

Som Sarom sier... stemmer at Lømorks har en butikk på Tøyen, men hadde inntrykket av at dette var mer en laboratoriebasert butikk, ikke så mye kamera og utstyrssalg. I såfall kunne jo Tøyen-butikken ha hjulpet butikken i Torggata. Sarom, du kjenner kanskje mer til dette?

 

EDIT: Websiden til Digideal så rimelig død og forlatt ut. Webshopen skulle vært lansert 26. mai (det var alt som sto), og ut fra annonsen det er linket til, skulle man tro det var 26.mai for et par år siden... Så ikke videre lovende ut akkurat det der. Adressen var også Youngstorget, så det virker som butikken baserte seg på Lømorks avdeling i Torggata. Hva er fremtiden for Digideal nå da?

 

www.digideal.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det ikke noe stort problem for et "showroom" å ha 50-100-200 modeller tilgjengelig som kunden kan "klå" på. Derimot vil de ikke kunne ha så forferdelig mye mer enn et eksemplar av de salgsobjektene som ventes å ikke selge noe særlig, det må i stedet taes hånd om av et sentrallager.

 

Fordelen med en slik modell er at man i større grad kan utnytte et dyrt butikklokale til utstilling/opplevelse og heller leie et større og billigere lager et annet sted. Dette er jo en modell som de senere årene har blitt brukt med hell i svært mange bransjer hvor butikklager tidligere var normen...

Lenke til kommentar
De kunne ha showroom, med mulighet for å hente utstillingsmodeller fra andre butikker, helst på et par dager. Det forutsetter selvfølgelig at de som står i slike butikker faktisk har litt peil, og kan svare for seg, og at de har brukbare avtaler med fraktbyråer for intern "post".
Jeg ser godt utvalg som en av fordelene med fysiske butikker. Vi har vel akkurat nå minst 50 forskjellige digitalkamera som kundene kan "klå" på, og vi har mange faste kunder blant annet på grunnlag av nettopp utvalget. Men også ekstrautstyr er det viktig å ha et godt utvalg av.

 

For noen butikker kan det kanskje være en fordel med showroom og mindre utvalg, men de små butikkene tror jeg tjener mye på godt utvalg.

 

Som Sarom sier... stemmer at Lømorks har en butikk på Tøyen, men hadde inntrykket av at dette var mer en laboratoriebasert butikk, ikke så mye kamera og utstyrssalg. I såfall kunne jo Tøyen-butikken ha hjulpet butikken i Torggata. Sarom, du kjenner kanskje mer til dette?

 

EDIT: Websiden til Digideal så rimelig død og forlatt ut. Webshopen skulle vært lansert 26. mai (det var alt som sto), og ut fra annonsen det er linket til, skulle man tro det var 26.mai for et par år siden... Så ikke videre lovende ut akkurat det der. Adressen var også Youngstorget, så det virker som butikken baserte seg på Lømorks avdeling i Torggata. Hva er fremtiden for Digideal nå da?

 

www.digideal.no

7114881[/snapback]

 

Nei, jeg kjenner ikke noe til butikken. Har aldri vært der. Men jeg har hørt at forretningen var i full drift senest igår. Så den er nok ikke berørt av konkursen.

Og jeg har også hørt at det er eieren av Lømork Foto som driver/eier den.

Lenke til kommentar
Nei, jeg kjenner ikke noe til butikken. Har aldri vært der. Men jeg har hørt at forretningen var i full drift senest igår. Så den er nok ikke berørt av konkursen.

Og jeg har også hørt at det er eieren av Lømork Foto som driver/eier den.

7117088[/snapback]

Ok, da er det sannsynligvis et annet firma, men eiet og drevet av samme mann som hadde Lømorks foto da. Men noen burde kanskje tipset de om at websiden ikke gir det mest profesjonelle inntrykket? Hadde jeg gått inn på den uten å vite noe mer, hadde jeg vært sikker på at firmaet var nedlagt.

Lenke til kommentar
Dette forklarer en del opplevelser jeg har hatt hos Lømork det siste halve året.

7109267[/snapback]

Ja den tanken slo meg også; ikke bare har servicen vært rimelig slett den siste tiden, men de finnes jo ikke oppdatert lenger og har nesten ingenting inne. Jeg kunne fint ha lagt igjen 30.000+ hos dem siden sommeren (kjøper til meg selv og et firma jeg jobber for), men de har jo ikke hatt noe inne og jeg har dermed gått til en av konkurrentene istedet siden dette var ting jeg måtte ha rimelig raskt.

 

Veldig synd at en forretning som var så stor og veldrevet bare for noen år siden har gått helt i bøtta, men en kan kanskje ikke vente annet når 'tilbudslistene' som henger i vinduet deres idag er over et år gamle - altså fra 2005. Det er *mange* som ser på disse, og jeg har flere ganger sett folk bare le og riste på hodet når de ser priser og datoen på dem. Når man ikke gidder å gjøre såpass engang - eller i det minste fjerne listene istedet for å la dem henge der med årsgamle produkter og priser - så har man vel ingenting i detaljhandel å gjøre uansett bransje.

Lenke til kommentar
Når man ikke gidder å gjøre såpass engang - eller i det minste fjerne listene istedet for å la dem henge der med årsgamle produkter og priser - så har man vel ingenting i detaljhandel å gjøre uansett bransje.

7123357[/snapback]

Tror nok eieren av Lømorks i lang tid har forstått hvilken vei det går, og har derfor holdt åpent kun for å få solgt mest mulig av det gamle varelageret. Det er lenge siden jeg første gang hørte at de hadde null kredittverdighet lenger og at importører og distributører krevde kontant betaling/forhåndsbetaling av vareleveranser. En av importørene sa til mn sjef at han håpte de klarte å holde åpent en lang stund til, for de fikk litt og litt av sitt utestående etterhvert, men skulle han klare å betale tilbake alt, ville det tatt flere år.

 

Men undrer meg at han ikke skrudde prisene på diverse ned til et minimum de siste par ukene. Kanskje endelig start av konkurs skjer så raskt at forhandleren ikke får tid til å reagere?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er Lømork virklig konkurs?

Nettbutikken er jo åpen. Og de står i telefonkatalogene på nettet.

Kan de ha kommet igang igjen?

7264659[/snapback]

Butikklokalet er ihvertfall fortsatt tomt og mørkt, og det henger skilt på vinduene om lokaler til leie. Så er nok bare det at de ikke har hatt ork til å legge ned websiden (står at det er noe lenger leveringstid enn normalt på grunn av ferieavvikling og sykdom, og feriavvikling skulle vel tilsi at den ikke er oppdatert siden i sommer). I tillegg er prisene litt nede på førstesiden avskrekkende høye, og verken D80 eller 400D har erstattet D70s og 350D. Så ja, jeg er redd for at dette var kroken på døra for godt, selv om de har reist seg igjen etter tidligere konkurser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...