java_man Skrevet 6. november 2002 Skrevet 6. november 2002 Hei! Jeg skal inne i en funksjon på en php-side, sende bruker til en ny side hvis han gjør visse ting. Hvordan kan jeg gjøre dette uten å bruke header-funksjonen. Jeg har prøvd med denne, men det fungerer ikke. Se nedenfor. Grunnen til at det ikke går, er at headeren er satt fra før. Hva kan jeg gjøre! $user = $username; session_register ("user"); $relative_url="test.htm"; header("Location: http://".$_SERVER['HTTP_HOST'] .dirname($_SERVER['PHP_SELF']) ."/".$relative_url); exit;
kilogram Skrevet 7. november 2002 Skrevet 7. november 2002 Problemet ligg nok ikkje i at headeren er sett frå før, men at du har skrive ut anna tekst utanom headeren. Dette kan vere eit mellomrom før PHP-koden byrjar, eller HTML før PHP-delen av skriptet, t.d. vil ikkje følgjande virka som ein tenkjer seg: <html> <head> <title>Test</title> </head> <body> <?php header('Location: index.php'); ?> </body> </html> Det er her sendt ut vanleg HTML før ein prøver å setje headeren, og dette kan løysast ved hjelp av output-buffering (slå det opp) eller ved å flytte PHP-koden øvst i skriptet. Redigert; fiksa på HTMLen... :razz: _________________ Vegard A. Larsen, [email protected], www.sourcecode.no [ endret av kilogram den 2002-11-07 16:17 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå