Gå til innhold

Wikipedia-gründer bak nytt prosjekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil de ikke få problemer med så strikte regler? Kommer jo ta sin tid før denne wikien kan skilte med like mange artikler som wikipedia

7102745[/snapback]

De vil ha like mange artikler fra dag 1, men det vil kanskje gå litt tregere å legge til flere. Nå vil jeg tro at den typiske wikipedia forfatter gjerne har bachelor og er over 25 fra før av så det er vel ikke der bremsen vil merkes best. Problemet er jo alle de tullingene som vandaliserer eksisterende artikler.

Lenke til kommentar
Vil de ikke få problemer med så strikte regler? Kommer jo ta sin tid før denne wikien kan skilte med like mange artikler som wikipedia

7102745[/snapback]

De vil ha like mange artikler fra dag 1, men det vil kanskje gå litt tregere å legge til flere. Nå vil jeg tro at den typiske wikipedia forfatter gjerne har bachelor og er over 25 fra før av så det er vel ikke der bremsen vil merkes best. Problemet er jo alle de tullingene som vandaliserer eksisterende artikler.

7102769[/snapback]

Hvordan kan de kontrollere hvem som får lov til å skrive artikler?

 

og ja, at det skal være så gøy å ødelegge flotte sider slik som wikipedia :no: merker det jo godt hvis du sitter på en public pc (på skoler etc) at ipen er bannet :/

Endret av the_zombie
Lenke til kommentar
Hvordan kan de kontrollere hvem som får lov til å skrive artikler?

7102776[/snapback]

Jeg vet ikke. Mange forslag har versert i tillegg til de som var nevnt tidligere i tråden. En ting var vel at en måtte ha vært registrert i en viss tid før en får lov til å redigere noe. Det skulle vel luke ut mesteparten av vandaliseringen antar jeg. I allefall den som går mest på nysgjerrighet; "se om det er sant at jeg kan redigere wiki..." Det er vel de som er det største problemet. Kjedelig hvis 1% av alle som hører om wiki får lyst til å prøve å vandalisere en artikkel der, bare for å sjekke om det går an. Det blir sykt mye tilfeldig vandalisering av det når 2-3 milliarder er på nettet og wiki-ryktet har så god spredning.

 

Hawko: klart det varierer mye fra person til person. Noen er tidlig ute, andre er veldig naive livet ut og ingen tror de selv er serlig naive. Uansett er det grader av naivitet. Ingen er fullstendig fri.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...