Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hei! Jeg har lenge vært så lei av at pc'en min blir så treig etterhvert som jeg surfer på internett. Så jeg tenkte å kjøpe en ekstern harddisk og kjøre windows xp fra den når jeg skal surfe på nettet, og når jeg skal gjøre noe i word osv på pc'en så bare starter jeg pc'en opp som vanlig med den innebygde hdd. Så har jeg brannmur og virusprogram osv kun på den eksterne hdd. Hvordan hørtes dette ut? Noen andre som gjør det slik eller hørtes det tungvint ut? Takk for svar! Men det blir vel slik at jeg må innom bios for å la pc starte fra ekstern eller intern hdd alt ettersom? Kan pc'en startes fra en ekstern hdd? Hilsen geva Endret 17. oktober 2006 av Slettet-0ncAanc1
JoKr Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Så har jeg brannmur og virusprogram osv kun på den eksterne hdd. Hvordan hørtes dette ut? Noen andre som gjør det slik eller hørtes det tungvint ut? Takk for svar! Håpløst prosjekt. Pga interfacen, USB, og kontroller delen som er innebygget i slike eksterne kasser, utnytter ikke pcen disken som den burde (i form av hastighet). Men det blir vel slik at jeg må innom bios for å la pc starte fra ekstern eller intern hdd alt ettersom? Kan pc'en startes fra en ekstern hdd? Jeg regner med at eksterne disker kan være bootbare faktisk...og du kan sette boot prioritet i bios, så den kunne startet via disken hvis den stod i....meeeeen alt i alt er det er i dårlig løsning, se over. Anbefaler deg til å lage en oppstarts CD, med f.eks Knoppix som er en såkalt LiveCD, som laster inn linux (ser ut som windows), og du kan surfe løst. Blir litt mindre utsatt mht virus osv siden du ikke har internett explorer osv og. Men en annen løsning vil være å besøke http://safety.live.com og gjøre en liten fix på din datamaskin, for deretter å besøke en gratis anti-virus her: http://www.activevirusshield.com, eller evt finn Avast eller AVG Free via Google. Evt få litt sunnere surfe vaner :!:
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 Takk for svar! Men det er vel ikke bare meg som har opplevd at pc'en blir treig etter flere mnd. med surfing? Ja jeg har både antivirus, brannmur (Zonealarm Security suite) men likevel så er det vel litt som kommer igjennom.
wilzoo Skrevet 18. oktober 2006 Skrevet 18. oktober 2006 PC'n blir da vel ikke immun mot treghet om du booter fra ekstern? Det er jo i prinsippet en helt vanlig harddisk. Du kan like godt lage en partisjon (ca 10gb) som du kan installere windows på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå