Gå til innhold

Får ikke video fra DVDcam til PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et Panasonic DVD VDR-D150E digitalt videokamera.

Kamera bruker 8cm DVD-RW dvdplater

 

Når jeg setter inn dvden med innspilt video (som også er blitt finalisert av kameraet) i pcens dvd-rom finner ikke Pcen dvden. Jeg får med andre ord ikke åpnet platen.

Det samme gjelder når jeg setter den inn i DVD-spilleren til tven. Eneste mulighet for avspilling er på kameraets lcd skjerm og gjennom kamera til TVen via kabel.

 

Det er ingen medfølgende USB kabel eller CD-rom til kamera.

 

Hva er feil? Må jeg laste ned programvare? Må jeg laste ned drivere for dvd-rom`en?

 

Takker for svar, og helst hurtig da min søster har et videoprosjekt på skolen som som skal leveres på fredag:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør gå til forretningen som har solgt kameraet. De plikter jo å hjelpe deg!

7100659[/snapback]

Butikken plikter kun å hjelpe dersom det er feil på kameraet. De kan derimot gi info om ting. Men er det feil på platen, så må de hjelpe deg ja.

 

Veldig rart at platen ikke er lesbar, er du sikker på at den har blitt finalized skikkelig? Og hva slags merke er det på platene?

Lenke til kommentar

Kan i sjeldne tilfeller være at DVD-spiller ikke takler dette formatet.

 

Sakset dette:

" DVD-RW (formerly DVD-R/W and also briefly known as DVD-ER) is a phase-change erasable format. Developed by Pioneer based on DVD-R, using similar track pitch, mark length, and rotation control, DVD-RW is playable in many DVD drives and players. (Some drives and players are confused by DVD-RW media's lower reflectivity into thinking it's a dual-layer disc. In other cases the drive or player doesn't recognize the disc format code and doesn't even try to read the disc. Simple firmware upgrades can solve both problems.) DVD-RW uses groove recording with address info on land areas for synchronization at write time (land data is ignored during reading). Capacity is 4.7 billion bytes. DVD-RW discs can be rewritten about 1,000 times."

 

fra tapeandmedia.com

 

vet ikke om det er relevant, men sjekk hjemmesidene til dvd-spiller produsenten for å se hvilke formater den / de takler. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...