Gå til innhold

Vannkjøling


Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg skal sette opp min første vannkjølingsbaserte system. Fant nemlig et par billige ferdige pakker på http://www.netconnection.no:

Thermaltake Aquarius vannkjøling

NCool MICRO Vannkjølingspakke

Kan noen si litt om desse? Hva er bra med de? Hva er dårlig?

 

Er det mulig å forbedre disse senere med andre blokker, radiatorer, slanger, vanntanker o.s.v.? Vil alt slikt utstyr passe på denne?

 

Prosessoren jeg har er en AMD XP1800+ (Socket A), vil dette passe til den? Hvor gode overklokkkingsmuligheter vil jeg få?

 

Er det mulig å legge flytende nitrogen inn i dette? (om man skulle få tak i)..

 

Vennligst bare si litt om det :smile: Hva er bra, hva er dårlig?

 

På forhånd takk,

Praz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-06 14:10, skrev Prazor:


Er det mulig å forbedre disse senere med andre blokker, radiatorer, slanger, vanntanker o.s.v.? Vil alt slikt utstyr passe på denne?


Prosessoren jeg har er en AMD XP1800+ (Socket A), vil dette passe til den? Hvor gode overklokkkingsmuligheter vil jeg få?



 

Det er mulig å forbedre senere med f.eks en bedre radiator.

 

Jeg vil si det er en fordel å kjøre in-line, altså uten vanntank. Det var en stor diskusjon om dette for en stund tilbake der det ble "bevisst" at kjøleytelsen er lik med og uten tank.

 

Du kan også senere skifte vannblokk, i tilfelle du får lyst på en f.eks socket 478.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 14:15, skrev SirHartge:


Jeg vil si det er en fordel å kjøre in-line, altså uten vanntank. Det var en stor diskusjon om dette for en stund tilbake der det ble "bevisst" at kjøleytelsen er lik med og uten tank.


 

Hvis det er sant og det går jeg ut i fra siden du skriver det, hva er da hvitsen med tanken?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Boxster på 2002-11-12 18:22 ]

Lenke til kommentar

Men siden det blir luft i systemet,så må det vel helst ut på en eller annen måte?

Eller kan jeg bare tappe vann inn i systemet mitt og la det sirkulere uten vanntank helt normalt?

 

OBS! Dette er første gangen min til å sette opp et vannstystem (En gang må være den første,ikke sant :smile: )

 

 

Er det det samme hvordan jeg setter på shims på CPU?

 

Takk for alle svar :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...