Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

blåskjerm ved start :S


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem, når jeg starter maskinen min får ejg beskjed om å velge enten å starte i sikkerhetsmodus, vanlig måte, eller fra siste virkende instillinger.

 

uansett hvem jeg velger så kommer windows loader bildet opp derettter kommer det blåskjerm i et halvt sekund og maskinen starter på nytt... noen som vet hva jeg kan gjøre med dette?? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan jo være ganske mange grunner til at du får blåskjerm i oppstart. Du kan jo kanskje poste hardware specsa dine og om du har ocerklokket pcen. Når skjedde feilen første gang? Kom med litt mer info :)

7087544[/snapback]

 

ok, vet egentlig ikke med denne, er en som muttern bruker. jeg vet bare at den funket når hun slo den av i går, problemet har opstått en gang før, da leverte jeg den til en reperatør som startet den på en annen måte før noe var lagt inn e.l. jeg vet ikke hvordan dette gjøres og jeg får ikke levert den til han igjenn.

 

det jeg vil vite er: er det et par basic ting jeg kan prøve som er generelle?

Lenke til kommentar

Hvis du har Windows XP (som jeg antar det er) CDen liggende. Orginal versjonen for den maskinen. Så sett i den og start opp PCen og velg Repair install. Det kan fikse det.

 

Bluescreen of death er noe av det mest alvorlig du kan få på en PC og kan indikere alt fra en manglende fil/ødelagt fil til en komplett harddisk havari. Men siden du får spm om å kjøre i safemode tipper jeg det er snakk om en korrupt fil. Som regel står det noe på den blå skjermen også før den tar omstart. Hvis du klarer å lese av det så kan det hjelpe å finne ut hva som er galt.

 

AKIRa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...