krist2 Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Hei, begynte å spille gothic 3, og alt virket fint. Prøvde så litt forskjellige tweaks, og grafikken ble helt molbo (er ikke sikker på om det er det som har skylden). Har ingen grafiske problemer i andre spill (Fear, Oblivion, Dark Messiah Demo). Ser jeg rett ned mot bakken, eller opp mot himmelen får jeg ikke grafiske problemer. Slettet spillet og la det inn på nytt uten at det hjalp... se vedlegg for bilde
krist2 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Skrevet 16. oktober 2006 virker som det er i orden nå, la inn skjermdrivere på nytt.
GrinderX9 Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Beklager kan ikke hjelpe deg der, men får håpe det virker som det skal nå Men jeg har ett lite grafikk problem selv nå, men virker mer som det er en bug. Når det blir regn og overskyet, så blir grått og dårlig sikt overalt, mulig det skal være slik, men det blir aldri bra. Om jeg legge meg om kvelden (i spillet ) så er det fremdeles dårlig sikt\tåkete om morgenen. Men om jeg skrur av spillet og starter på nytt er det solskinn og pent igjen. Noen andre som har dette problemet?
Smirnoff Skrevet 16. oktober 2006 Skrevet 16. oktober 2006 Merkelig nok hadde jeg det problemet i Oblivion for litt siden. (Det eneste disse to spillene har til felles er jo grafikkmotoren). Det var tåkete hele tiden i spillet, utenom da jeg gikk ut og så inn igjen, da var det ok en stund før det skjedde på nytt. Avinstallerte og reinstallerte, så var problemet løst av en eller annen grunn.
GrinderX9 Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Merkelig nok hadde jeg det problemet i Oblivion for litt siden. (Det eneste disse to spillene har til felles er jo grafikkmotoren). Det var tåkete hele tiden i spillet, utenom da jeg gikk ut og så inn igjen, da var det ok en stund før det skjedde på nytt. Avinstallerte og reinstallerte, så var problemet løst av en eller annen grunn. 7086085[/snapback] Uff håper jeg ikke må det, men synes det virker som det skjer stadig oftere.
-Mr.T- Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Merkelig nok hadde jeg det problemet i Oblivion for litt siden. (Det eneste disse to spillene har til felles er jo grafikkmotoren). Det var tåkete hele tiden i spillet, utenom da jeg gikk ut og så inn igjen, da var det ok en stund før det skjedde på nytt. Avinstallerte og reinstallerte, så var problemet løst av en eller annen grunn. 7086085[/snapback] Da har spillene ingen ting til felles da... for Gothic 3 har egen grafikkmotor, bygd opp fra scratch. Edit: Oblivion bruker vel en revidert versjon av havok engine(Half-Life 2). Endret 17. oktober 2006 av Appleseed
baltie Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Merkelig nok hadde jeg det problemet i Oblivion for litt siden. (Det eneste disse to spillene har til felles er jo grafikkmotoren). Det var tåkete hele tiden i spillet, utenom da jeg gikk ut og så inn igjen, da var det ok en stund før det skjedde på nytt. Avinstallerte og reinstallerte, så var problemet løst av en eller annen grunn. 7086085[/snapback] Da har spillene ingen ting til felles da... for Gothic 3 har egen grafikkmotor, bygd opp fra scratch. Edit: Oblivion bruker vel en revidert versjon av havok engine(Half-Life 2). 7086591[/snapback] Havok er ingen grafikkmotor, men en fysikkmotor som er brukt i en del spill som Half-Life 2, Oblivion og Test Drive Unlimited, for å nevne noen få. Uansett har du rett i dette; Oblivion og Gothic 3 har ikke samme grafikkmotor. Det kan derimot hende det er en liten bug i driveren som begge spillene har kommet borti. Når det gjelder været er min erfaring at det er tilfeldig hva slags vær det blir når man laster inn et lagret spill. Ellers er det jo ikke unaturlig at sikten går ned når det blir tåke og/eller regnvær da. Men jeg tviler på at det er ment å skje veldig ofte.. Har bare opplevd tåke én gang selv. Ble skikkelig vanskelig å finne frem, selv der jeg var kjent.
Smirnoff Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Ok, jeg hadde fått det for meg at Gothic 3 også brukte Gamebryo-motoren, men det var visst ikke så. Men uansett, rart at begge spillene fikk dette "tåke-problemet". Endret 17. oktober 2006 av Smirnoff
baltie Skrevet 17. oktober 2006 Skrevet 17. oktober 2006 Ok, jeg hadde fått det for meg at Gothic 3 også brukte Gamebryo-motoren, men det var visst ikke så. Men uansett, rart at begge spillene fikk dette "tåke-problemet". 7086987[/snapback] De prøvde visst ut litt forskjellige, bl.a. Gamebryo, men kom fram til at ingen oppfylte kravene (bl.a. sømløs verden, ingen lasting av soner) og lagde da sin egen, "Genome engine". Står litt om dette i denne oversettelsen av et intervju med utviklerene.
krist2 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Skrevet 17. oktober 2006 har spilt mer nå, og alt virker fint. Spilte gjennom både gothic 1 og 2 (i tysk versjon, så var vel en av de første i Norge..) og elsket begge. Er godt fornøyd foreløpig. Det eneste jeg skulle ønske var at man kunne bruke AA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå