Gå til innhold

Noen som har handlet fra Beyerdynamic ?


trn100

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har svært lyst til å kjøpe meg et headsett fra Beyerdynamic men vet lite om kvalitet og support. Sidene ser utrolig bra og jeg har selvsagt hørt om Beyerdynamic, men er det noen som erfaring med kvalitet og service derfra?

 

Takk på forhånd! :)

 

Edit: Viktigste bruksområdet er og blir lytting på musikk og musikk videoer, men spilling forekommer også. Har et SB X-Fi lydkort i maskinen....

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Du kan kjøpe Beyerdynamic fra http://www.hpx.no. 5 års garanti og knallgod service fra den norske importøren  :mrgreen:

7084731[/snapback]

 

Takker for det tipset :)

 

Men jeg falt litt for muligheten til å designe litt selv, og det var jo ikke akkurat billig der heller...

 

Men uansett er det nok sikkert greiere å handle fra en norsk sjappe...

 

Noen som vet noe om lyden?

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om lyden?

7084945[/snapback]

 

Synes den er knakende god :) Kjøpte nettopp sett nr. 2, DT880, så lar jeg mine DT770PRO bli liggende på jobb.

 

Har ikke sammenlignet disse direkte enda, men første inntrykket er at DT880 har litt bedre lyd. DT770 har den kjempefordelen at det er godt dempet, slipper nesten ikke lyd hverken inn eller ut.

 

Forøvrig er bassen på DT770 bare rå.

 

Link som kan koste deg dyrt, her finner du diskusjoner utelukkende om hodetelefoner o.l.

Lenke til kommentar
Link som kan koste deg dyrt, her finner du diskusjoner utelukkende om hodetelefoner o.l.

7085248[/snapback]

 

Hmmm.... Takker! Tror jeg... :whistle: Ellers har jeg et par Sennheiser HD 25 fra før og et par åpne Phillips SBC HP1000 hvorav jeg trives best med de sistnevnte så langt, men Beyerdynamic frister veldig :)

 

Takker for link og tips :)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hehe....artig bilde.

Har to Beyer DT770 selv, og de er latterlig solide. Det samme gjelder for DT880 og DT990.

 

Har også en spesialdesignet DT990 via Beyers manufaktur-web, og det er virkelig morsomt å ha en hodetelefon som ikke likner på alle andres.

Et glimrende tiltak.

 

Link er: http://www.beyerdynamic.no/cms/MANUFACTURE...tur.0.html?&L=1

 

Klikk på "Go to MANUFACTURE".

 

Kan bruke litt tid på å designe her. :-)

Lenke til kommentar
Hehe....artig bilde.

Har to Beyer DT770 selv, og de er latterlig solide. Det samme gjelder for DT880 og DT990.

 

Har også en spesialdesignet DT990 via Beyers manufaktur-web, og det er virkelig morsomt å ha en hodetelefon som ikke likner på alle andres.

Et glimrende tiltak.

 

Link er: http://www.beyerdynamic.no/cms/MANUFACTURE...tur.0.html?&L=1

 

Klikk på "Go to MANUFACTURE".

 

Kan bruke litt tid på å designe her. :-)

7342270[/snapback]

Men de blir fort dyre også da :) Men fikk egentlig det svaret jeg håpet på... Bra lyd og solid kvalitet kan man jo betale litt ekstra for...
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Beyer Dynamics sine hodetelefoner har veldig god lyd. Jeg har prøvehørt flere andre merker i samme prisklasse, men liker best Beyer Dynamics. Har DT 990 og DT 511. Hadde bare putene på de vært av god kvalitet og. Skumgummien tyter ut som bare det etter en tids bruk. Ikke så lett å få tak i nye puter :cry:

Lenke til kommentar

Ikke lett å få tak i puter? Har du hørt med Beyer-importøren (Njål Hansson)? Puter til DT990 har de sikkert på lager, eller kan skaffe på relativt kort tid.

Du får tak i puter til DT511 også, det er visst samme puter som til DT770.

Her kan du kjøpe begge direkte (fra England).

 

Jeg skjønner ikke helt det med at putene skal være av dårlig kvalitet heller. Velur-putene deres er deilige å ha på, og varer ekstremt lenge. Det eneste problemet med dem er at de kan bli sammenklemte over tid, men da snakker vi MANGE år.

 

Stort sett er vel den eneste grunnen til at folk bytter Beyer-puter at de blir ekle etter noen år (svette, flass, hårvoks, generelt dårlig hygiene etc.)

 

Dessuten er det ikke skumgummi inni dem, det er glassvatt av ett eller annet slag. :-)

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Headsettene har en fantastisk kvalitet og lyden er noe av det beste jeg har hørt. DT 209<3

For øvrig har Beyer god oppfølging. Spurte bl.a etter noen tekniske spesifikasjoner som ikke var å finne på nettet, de gikk å lette i arkivene og fant noe fra 1986 som var av interesse, skannet og sendte til meg. Dette tok rundt 1-2 dager.

Jeg ble til og med svart fra to forskjellige avdelinger, en med tyske papirer og en med amerikanske.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...