Gå til innhold

data til dvd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yo...

Har ein dvd på dataen som eg gjere vil ha på en DVD plate.

Dvden består av masse .BUP, .VOB og .IFO filer. Noen som kan si meg hvordan dette gjøres? vil ha det slik at eg kan kjøre den på dvd spilleren.

Mvh Oly

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

AUDIO_TS er ikkje for lyd på filmane, men for audio-DVDar, om du ville ynskje å lage det. Både video og lyd for filmen er i VOB-filene.

Redigert: Må den ikkje brennast som video-DVD?

Endret av incanus
Skrevet

Om du i brenneprogrammet ditt kan brenne som video-DVD gjer du det. Eg kjenner ikkje til stort andre program enn Nero (Burning Room), men eg veit at det er eit val der. Veit ikkje om det fungerer om ein brenn den som data-DVD.

Skrevet

først prøvde eg nero men der gjekk ikkje det ann å lage mapper som eg kunne legge filene inn i.

Så prøvde eg som datadisk med sonic men det funka ikkje. So tenkte eg det at kanskje nero lagde VIDEO_TS og AUDIO_TS automatisk. Men då eg skulle begyne å brenne fekk eg denne feilmeldinga: Påkrevd fil VIDEO_TS.IFO er ikke her

Påkrevd fil VIDEO_TS.BUP er ikkje her.

Hva er gale?

Skrevet

Når du velger Video-DVD i Nero skal katalogene VIDEO_TS og AUDIO_TS automatisk komme opp. Deretter legger du alle VIDEO_*-filene i VIDEO_TS. Siden Nero klager over at du mangler de filene virker det som du er på god vei til å gjøre akkurat det riktig. Desverre er VIDEO_TS.IFO helt nødvendig for at frittstående spillere skal kunne spille filmen riktig. Har du ikke den må den gjenskapes, og det er litt vanskelig å forklare hvordan skal gjøres uten å ha tilgang til resten av filene. VIDEO_TS.BUP er bare en sikkerhetskopi av VIDEO_TS.IFO.

• 1 måned senere...
Skrevet

Eg skjønner ikke helt. Eg har nero og alt. Filene er der. Men som det står hos min Nero, lag ein Data-DVD rekner eg med det er den dere mener.

Men hvordan? den lager bare image av filmen da. Eg oppretter en mappe som heter Video_TS og legger alle video filene inn der.

Eg skjønner ikke helt, noen som kan gjør det litt mer step by step eller noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...