Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Overklokke en laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanligvis er det ikke så veldig lurt å klokke en laptop, men hvis den har god nok kjøling så er det ikke så farlig. Du kommer ikke til å få allverden med ytelse ut av klokkingen siden det er IGP, men det skader ikke å prøve.

 

I ditt tilfelle ville jeg anbefalt PowerStrip siden den har støtte for de fleste IGP løsningene.

 

Mvh

 

Camxer

Lenke til kommentar

Vel, du kan lese litt om skjermkortet ditt her på hardware.no;

http://www.hardware.no/nyheter/baerbar_pc/...9-grafikk/13642

eller hos ATI;

http://www.ati.com/products/Radeonxpress200m/index.html

 

men vil vel egentlig ikke anbefale noe hard overklokking ettersom en laptop vanligvis har begrenset med kjøling, og kjøling er viktig om du skal presse ekstra ytelse ut av kortet.

 

Når det gjelder om det takler spill bedre er vel svaret et betinget ja. Du får mere minne til disposisjon for grafikken, men samtidig reduserer du systemminnet tilsvarende, slik at om du er på kanten med systemminne for å spille et spill kan det bli forlite minne når skjermkortet drar i vei med minne.

Lenke til kommentar
Går det an å klokke skjermkortet? Jeg har en Acer 5040 med en ATI Raedon xpress 200M skjermkort. Hvis det går an. Gjør jeg det i ATI Control Center?

7075495[/snapback]

 

Jeg vil velge å påstå at du ikke vil merke NOEN SOM HELST PRAKTISK forbedring

av ytelsen når du overklokker dette skjermkortet. Et spill som går dårlig, vil ikke gå noe bedre om du klokker det kortet. Det er rett og slett ikke beregnet til tunge 3d applikasjoner. Så vil si at du kun risikerer at maskinen blir for varm og at noe kan bli skadet.

 

Det er vertfall min mening.

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Tusen takk. Kan det stemme at man får bedre ytelse ved å laste ned ny driver? Skulle jeg laste ned en ny driver. Må jeg avinstallere den gamle?

Mener ikke å mase. Men, er bare litt grønn på data

 

Tviler på at du bør begynne med klokking på laptop, da du for det første ikke vil tjene noe spesielt på det. -Samtidig nevner du at du er veldig grønn på data, så sjansen for at noe kan ta skade er der også.

 

-uansett, gl hf

 

Victurus!

Lenke til kommentar

Ok. Takker så my for hjelpen. Skal ikke tukle med maskinen.

Maskinen er noen uker gammelt. I utgangspunktet skulle ikke den brukes til spilling. Men så var jeg så heldig at jeg fikk BF2 gratis. Da måtte jeg jo bare prøve. Det går an å spille. Men det er ikke noe behagelig.

Men hvis jeg skulle bruke en bærbar til spilling. Hvilken maskin ville du anbefale? Ville HP vært et bedre valg? Får jeg mer for pengene? Jeg har lagt merke til at du må høyt opp i pris på en acer før du får ett med bra skjermkort.

Lenke til kommentar
Ok. Takker så my for hjelpen. Skal ikke tukle med maskinen.

Maskinen er noen uker gammelt. I utgangspunktet skulle ikke den brukes til spilling. Men så var jeg så heldig at jeg fikk BF2 gratis. Da måtte jeg jo bare prøve. Det går an å spille. Men det er ikke noe behagelig.

Men hvis jeg skulle bruke en bærbar til spilling. Hvilken maskin ville du anbefale? Ville HP vært et bedre valg? Får jeg mer for pengene? Jeg har lagt merke til at du må høyt opp i pris på en acer før du får ett med bra skjermkort.

 

Det blir litt vanskelig å anbefale en "hp" eller "acer". Det kommer jo helt ann på spesifikasjonene maskinen inneholder. Hvis du skal ha en bærbar til spillbruk ville jeg gått for en laptop med intel core 2 duo prosesor, mye ram og et bra skjermkort (aka koster skjorta). De "bygge" laptopene @ netshop er veldig fine.

 

Victurus!

Endret av victurus
Lenke til kommentar

Hei

 

på denne acer modellen er det et intigrert grafikk kort.

det vil si at denne modellen ikke er satt opp for noe kraftig spilling.

dette er modeller som Elprice osv liker å selge grunnet at det er bob bob

pcer som er billig i innkjøp og som trekker kunder med "billige" priser kontra

hva det står at den inneholder.

 

Hp Vs Acer vil jeg si at acer vinner. hp har alt for mangen sære løsninger som

gjør at spill pcer ikke er noe å satse på.

no skal sandt sier at som nevnt over hvor pcer med eget dedikert skjermkort

som er laget for spill sjeldent ligger under 10,000 kr som jeg har sakt før så får man som oftest det man betaler for.

 

Og en anbefalting til alle som skal kjøpe pc hold dere til data foretninger som vet hva de snakker om. Elkjøp og andre elektro markeder ansetter selgere ikke teknikkere som har peiling. de kan likså godt selge deg et kjøle skap eller en tarasse varmer.

 

Bare for å for å få sakt det er acer et veldig bra merke og et merke med lite feil.

De har kraftige pcer som holder lenge og som er verdt de 200 kr mer en hva du betaler for en packard bell eller andre "billig" merker.

 

Ibm er også et kjempe merke som jeg vil anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...