Gå til innhold

Program for visual basic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et presentasjonsprogram som gjør om til Visual Basic-programmeringskode? Det finnes nok programmer som kan omgjøre "presentasjoner" (interaktive sågar) til EXE-filer, uten særlig med programmeringskunnskap, men jeg tviler på at noen muliggjør for konvertering til Visual Basic. Slikt ville i så fall neppe ha en hensikt.

 

Nei, det eneste jeg kan tenke meg, er at det finnes bibliotek til slikt,; men, selv da må det nok legges til litt arbeid og koding.

 

Og uansett, hvorfor må du ha dette omgjort til Visual Basic? Saver litt spesifisering. Du får som regel bedre svar desto bedre formulert spørsmålet ditt er. :)

Lenke til kommentar
Et presentasjonsprogram som gjør om til Visual Basic-programmeringskode? Det finnes nok programmer som kan omgjøre "presentasjoner" (interaktive sågar) til EXE-filer, uten særlig med programmeringskunnskap, men jeg tviler på at noen muliggjør for konvertering til Visual Basic. Slikt ville i så fall neppe ha en hensikt.

 

Nei, det eneste jeg kan tenke meg, er at det finnes bibliotek til slikt,; men, selv da må det nok legges til litt arbeid og koding.

 

Og uansett, hvorfor må du ha dette omgjort til Visual Basic? Saver litt spesifisering. Du får som regel bedre svar desto bedre formulert spørsmålet ditt er.  :)

7066793[/snapback]

 

kan lære utav kodinga av det du har skrevet inn..

akkurat som du kan lære av html kodinga..

Endret av Actrm
Lenke til kommentar
hmmm, vær obs på at HTML er kanskje noe av det enkleste en kan lære seg, og Visual Basic ligger midt på treet.

 

Det er mye teori i det, men det finnes mange steder med fine eksempler.

g00g13:

Programmingtutorials.com

7067465[/snapback]

 

Å jeg som trodde Basic var noe av det enkleste man kan lære seg. Med tanke på at det står for Beginner's All-purpose Symbolic Instruction Code ;)

Lenke til kommentar
Det at det hetter Beginners betyr ikke at det er det enkleste du kan lære deg.

Batch script er enklere, assembly som språk er i og forseg enklere å lære seg.

Men all barsk programmering krever at du lærer endel om funksjoner, variabler, klasser, strukturer, datatyper, binærtall, hexadesimaler etc.

7076583[/snapback]

 

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at Programmering er en livsstil og helt språg uavhengig. Jeg tror det er slik at de som tenker "Hmm, kansje jeg skulle lære meg programmering" fort finner ut "JA! eller NEI FOR POKKER". Programmering er egentlig enkelt, men det blir som å skru bil - er du ikke interresert i mekanikk er skifting av plugger det nærmeste du kommer mekking.

Er det et moderne språg så spiller det ingen rolle om det heter Basic, Clarion, C++, WhatEver......

 

De fleste språgene i dag har det samme formål - Lage Windows/Linux/etc og WEB programmer. Det er kunn snakk om dialekter. Klart at noen gir deg tillgang direkte inn på hardware etc. men i mine øyne er det 100% uvesentlig. I hvertfall hvis man skal leve av å programmere. Skal man lage en ny telefon så er ikke VB tingen. Da er det C eller Assembly som gjelder. Skal man derimot lage noe man fyrer fra Windows eller over WEB så tror jeg det ikke spiller noen rolle hva man gjør det i. Det som derimot ER viktig, er veien til mål. Hvordan kommer man hurtigst frem? Svaret her tror jeg er ganske udefinert. Alle har jo sin religion innen språget de bruker. Jeg har hele tiden vert Clarion fanatiker, men for 14 dager siden fant jeg ut at "Nå gidder jeg ikke mer" Clarion klarer ikke bruke OCX'er på en skikkelig måte og jeg har valgt veien videre rundt et produkt der OCX er i senter. Dermed måtte jeg se meg om etter noe annet. Siden jeg er Empower kunde hos Microsoft så har jeg jo alle lisensene de tilbyr og valget ble derfor ganske enkelt. Og siden jeg tidligere (for en million år siden) programmerte hjemme datamaskiner så fant jeg VB som en god kandidat.

 

For meg er det to kategorier programmering språg: RAD og URAD. C og ASM er URAD ;-)

 

Ole

Lenke til kommentar
takker for svar..

trur det er like greit at eg tar å kjøper meg ei bok

no lignandes: hvordan lere visual basic..

7085519[/snapback]

 

Vell, kan med en gang anbefale følgende:

Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition Programming for the Absolute Beginner

ISBN: 1592008143

Veldig grunnleggende, men jeg fant den alikevel interresang da den virkelig gir et innblikk i hvordan Visual Basic fungerer. Dessuten er den organisert i form av å lage enkle spill. Dog noen bøggs i eksempelkoden, men hey, da lærer du debugging samtidig

 

Programming Microsoft Visual Basic 2005: The Language

ISBN: 0735621837

Går mer i dybden innenfor OOP, .NET plus litt om tråder, COM etc.

Litt mer avansert med andre ord

 

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...