Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Cruise control fartsholder


Focus05

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cruise Control sluker drivstoff som jeg har hørt, så blir dyrt i lengden av å bruke den ;)

7059481[/snapback]

 

etter min erfaring så er det ikke så stor forskjell på om en bruker cruice controll

eller ikke.

bilen min (89mon audi 100qa 2,3e) bruker ca 0,76 med cruice controll og 0,75 uten.

(i følge kjøre komputern og ved pen/ normal kjøring)

 

men tilbake til topic:

på en så ny bil ville jeg ha kontakta et merkeverksted og spurt de.

 

cruice controll opsettene på biler variere etter hvilken bil produsent det er.

og med tanke på att du har en så ny bil så ville i hvertfall jeg bare stolt på

et merkeverksted \ en ford spesialist.

 

+ att en må høre med forhandler om en mister garntien på bilen hvis en gjør det.

Lenke til kommentar
Heia

 

Har lest at man sparer drivstoff med cc, og langturer på 2 til 4 times kjøring blir mer behagelig, treng jo ikke å holde foten på petadelen hele tiden. Så cc vil jeg allerhelst ha...

 

MVH Focus05 pia

7065410[/snapback]

 

Har selv en 05 model Focus GHIA. Denne har både cruise og regnsensor. Hvis du skal ha orginalmontert cruisecontrol, så må vel hele rattet byttes, og det koster sikkert litt... Er det Trend eller Sport utyrsversjon du har? Ser at cruisecontrol bare leveres med GHIA og Titanium.

 

Regner med det finnes uorginal cruise som er litt rimeligere å få montert enn originalt.

 

Cruise er genialt på langtur, spess når man kjører på slette kjedelige veier i Finland og Sverige...på svingete norske veier klarer man seg godt uten ;)

 

Hva forbruk angår, så går det iflg kjørecomputeren 0,02 liter ekstra pr mil med bruk av cruisecontrol...mao ikke noe å snakke om.

 

Mvh

 

Raimo

 

En Særdeles fornøyd Focus eier :D

Endret av Raimop
Lenke til kommentar

Hei Raimo

 

Jeg har en Trend, knall bil og kjempe plass, helt toppers, har sjekka med ford kundeservice i oslo, det er ikke ettermontert orginal i norge på disse bilene, men dem sier det går helt greit med uorginal, så da blir det det...

 

Hilsen enda en som er stor fornøyd med focus 05

 

MVH

Focus05 pia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...