Gå til innhold

ny waterchill vannkjøling, spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

spørsmål nr 3: som jeg vanligvis har sett er folk som har brukt en y splitt på vannet som blir pumpet inn i blokka og en til og suge ut, jeg tror det hvertfall er riktig.

 

2. Radiatoren burde stå der du har plass til den eventuelt ved et uttak for en 120mm vifte

 

1. usikker selv ville jeg prøvd med strips eller kabelklemmer rundt. følgte det ikke med en bruksanvising eller noe?

Lenke til kommentar

1. usikker selv ville jeg prøvd med strips eller kabelklemmer rundt. følgte det ikke med en bruksanvising eller noe?

 

slangen skal ned i et hull, så det vil ikke gå med klemmer eller strips

spørsmål nr 3: som jeg vanligvis har sett er folk som har brukt en y splitt på vannet som blir pumpet inn i blokka og en til og suge ut, jeg tror det hvertfall er riktig.

 

hvordan skal den y'en kobles til blokka da? skal det slanger mellom dem?

Lenke til kommentar

2. Radiatoren kan du egentlig bare plassere der du har plass. Hvis du har en 120mm vifte/vifteplass i kabinettet, er det kanskje plass til radiatoren her? Det eneste du må huske på er at luft må kunne passere lett gjennom radiatoren. Altså ikke bare legg den ned i bunnen av kabinettet.

 

3. Vannet skal komme inn i hullet i midten. Deretter spres det til begge sider og går ut gjennom de to hullene på siden. De to slangene som kommer ut derfra, kobles sammen med en Y-splitt.

 

Er vel ikke noen kjemperforskjeller på hvilken vei du har viften, men det vanligste er at viften blåser luften inn i radiatoren.

Endret av Josten
Lenke til kommentar

det har oppstått nye problemer!

 

1. Fremderst i pcen det jeg hadde tenkt å ha radiatoren er det lcd display rett utenfor. Tåler all elektronikken at det blåses varm luft rett ut på det?

 

2. Jeg prøvde og sette radiatoren bak i kabinettet rett under strømforsyninga, men det passa ikke radiatoren inn, men med vifta foran passer den bra, så går det at vifta "trekker" lufta ut istedet for og blåse den ut så den ville gjort vanlig.

 

dette var kansje litt vanskelig forklart, så vis dere ikke forstår det så kan jeg ta litt mer detaljert!

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

Jeg har motert nesten samme settet i helgen, men med dobbel extreme radiator i stede for enkel pro. og storebroren til pumpen du har.

 

Å feste slangene er veldig enkelt, bare å presse dem inn, ca 7-8 mm etter at du føler motstand. så er det bare å dra slangen litt tilbake, så er koblingen låst. Når slangen og den innerste hylsa er dradd tilbake blir det en liten sprekk mellom de to hylsene. For å eliminere faren for at koblingen sklir tilbake har jeg tvinnet en tynn ledning rundt hver kobling, man kan også bruke små strips(muligens enklere).

 

Viftene som følger med mitt sett bråker litt mye, men flytter mye luft, jeg har allerede byttet dem ut. Vet ikke om det er samme vifter fra adda som følger med i ditt sett. Regner ikke med at de er noe bedre da mitt sett koster en 1000- lapp mer.

 

Angående plassering av radiator, så har jeg felt min inn i toppen av kabinettet. fungerer veldig alright. Får god gjennomstrømning av luft i kabinettet med inntak nede bak og mellom to varme disker foran.

Endret av sir_enzo
Lenke til kommentar
er lufta som vifta blåser ut fra radiatoren varm?

7086555[/snapback]

som nevnt i inlegget rett over har jeg nesten tilsvarende system. j

 

eg har en temperatursensor i radiatoren, og temperaturen der ligger stort sett i underkant av 30 grader ved varierende belastning. dette er med to meget støysvake Mist vifter. med viftene som følger med er det mulig å treke temperaturen enda lenger ned hvis man aksepterer mer støy...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...