Gå til innhold

Webleser...


PKA

Anbefalte innlegg

Opera er kjapp, men har problemer med enkelte (ganske mange) sider (nettbank etc.)

Finnes det en "100% stabil" nettleser til linux-plattformen som jeg kan bruke når Opera ikke vil?

(slik jeg bruker IE6 på Win2000 maskinen når Opera nekter...), eller må jeg ha en MS maskin med IE stående for å kunne bruke disse tjenestene???

 

Har prøvd Opera, Mozilla, og Konqueror, og ingen av dem fungerer mot nettbanken min... :sad:

 

-PKA-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker bare konqueror, den fikser det meste som ikke inneholder m$ spesifikk kode.

 

Hvis hverken Opera eller mozilla/konqueror/galeon/netscape funker kan du jo alltids sende en bug-report til nettbanken din, da har de sannsynligvis et eller annet M$ proprietært søppel på sidene sine :smile: (Ikke det at det vil hjelpe)

Lenke til kommentar

Kva for ein bank er det?

 

Vel, uansett kan du jo mase litt på banken din.

Du kan og rapportere det som ein bug til Opera: (sjølv om det kanskje ikkje er ein bug i Opera så blir dei gjort merksamme på banken)

http://www.opera.com/support/bugs/ (link nederts på sida)

Dei jobbar for å få bankar og andre viktige sider til å bruke mest mogleg uavhengig kode som funkar i alle lesarar.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-05 11:36, skrev PKA:

Opera er kjapp, men har problemer med enkelte (ganske mange) sider (nettbank etc.)

Finnes det en "100% stabil" nettleser til linux-plattformen som jeg kan bruke når Opera ikke vil?

(slik jeg bruker IE6 på Win2000 maskinen når Opera nekter...), eller må jeg ha en MS maskin med IE stående for å kunne bruke disse tjenestene???


Har prøvd Opera, Mozilla, og Konqueror, og ingen av dem fungerer mot nettbanken min... :sad:


-PKA-



 

Hvordan arter problemene seg? Om du får beskjed når du går inn på sidene at du skal bruke Internet Exploder, så kan du kanskje prøve å få Opera til å identifisere seg som IE ?

Lenke til kommentar

Ja, jeg får beskjed om at siden er lagd for IE5+, og Netscape4+ ??, MEN får bare feil (henger i skriptet?) dersom jeg setter Opera til å fortelle at den er IE....eller noe annet for den saks skyld.

 

Noen som har erfaring med den nye Netscape 7.0 ?

Kanskje denne kunne fungert som en "siste-utvei-webbrowser" ??

 

Liker hastigheten, og ellers alt annet med Opera, og har ikke lyst å bytte leseren jeg bruker til vanlig.

 

-PKA-

Lenke til kommentar

Må bare få si at skandiabanken fungerer fint i mozilla. Det eneste som kan være problem er nedlasting av sertifikat.

Løsningen er å bruke netscape 4.7 til å laste ned sertifikatet. Og siden kopiere filene cert7.db og key3.db fra mappen .netscape til .mozilla/bruker/etterlerannet/

 

(dette er den eneste grunnen til at jeg har netscape 4.7 installert)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...