Gå til innhold

S775 prosessorvifte - Hvilken ?


PrayingMantis

Anbefalte innlegg

Har en S775 P4 3.4Ghz Intel Cpu hvor vifta bråker en god del på maks turtall, så jeg vil veldig gjerne bytte den, og den kjøler ikke spesielt godt heller.

 

Pris mellom 500-1000kr hadde jeg tenkt meg.

 

Ønsker et best mulig kompromiss mellom kjøling / lavt støynivå.

 

Bør kunne justere vifteturtall via software.

 

Har tittet en del på Microplex.no men det er så mye å velge mellom, så tenkte jeg skulle høre her før jeg handler :innocent:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøleren festes med en egen plate på baksiden av hovedkortet slik at vekten blir fordelt utover med så store kjølere.

(Mener den spesifiserte max vekten på kjølere er like under 500g.)

Med så store og tunge kjølere må en være litt ekstra forsiktig med flytting av maskin/gjerne demontere, men det skal ikke være det helt store problemet.

Greit å sjekke at det er plass rundt cpu sokkelen på hk og i kabinettet. Står ofte oppført hos produsenten.

Lenke til kommentar

Ikke noe vann, har allerede ødelagt ett skjermkort og tyr ikke til noe billig vannkjølingsdrit.

 

Luftkjøling skal jeg ha, ikke noe annet. Denne maskinen kommer jeg til å døpe om til server neste år, og da vil jeg slippe mase med vann og greier.

 

Joa, satt et tak på 1000 spenn, men når jeg finner en vifte til 500 spenn så tar jeg den når jeg leser at den er bra. Kaster ikke penger ut vinduet heller ;)

Lenke til kommentar

Jaja, gadd ikke mase noe mer med det så jeg bare bestilte nå :thumbup: Ble den jeg linket til: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...TO120&mcat=c175

 

Husker jeg fikk klokka 3.4Ghz cpu'en min med den jalla bigwater vannkjølingen, glatt til 4.0ghz stabilt, så får håpe jeg får til en god klokk med denne gedigne vifta da :yes:

Nytt skjermkort er på vei også så, dette skal bli bra :)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Zalman 9500LED er noe bedre enn fatal1ty kjøleren.

Har selv Z 9500LED, med 25 grader idle. Dette er en av om ikke den beste luft CPU kjølern på markedet. :)

 

Den blåser også lufta ut bak til bakvifta på kabinettet ditt slik at den blir kvitt den varme lufta mer effektivt.

7059665[/snapback]

 

 

Vet :) og i tillegg så har jeg Antec's P180 kabinett med par ekstra 120mm vifter(5 totalt)...selvom jeg har alle viftene på minimum så holder temp'en seg under 30! Og man kan nesten ikke høre maskinen! HDD'en bråker faktisk mer enn alle viftene tilsammen :!: Kunne ikke vært mer fornøyd :)

7060565[/snapback]

Lenke til kommentar

Hentet den ikveld, og har nå fått montert.

 

TIPS til andre som skal montere denne. Ta ut vifta med én gang, den vil spare deg for mye bry når du skal montere. Da kan man titte ned mellom der vifta egentlig skal være, så man får linet opp ting helt rett. Da får man også mye enklere sett om tappen på oversiden av blokka kommer inn i hullet i braketten som skal festes på oversiden.

 

veldig knotete å montere, men med litt tolmodighet(og mye banning) går det til slutt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...