TeggY Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Ja, som topic sier.. Hva nøyaktig gjør et powerfilter med sykkelen?
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Det gjør at motoren får mere luft (mindre luftmotstand). I noen få tilfeller på veldig trimmede sykler og store motorer så kan et power-filter gi mindre luft. Ofte fører noen slike filter til større slitasje da de beskytter dårligere mot støv og vann enn originale filtre og bedre filtre som K&N og UNI Foam-filtre.
TeggY Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Skrevet 11. oktober 2006 Så, den gir mindre luftmotstand.. Okei.. Men, gjør den noe med lyden? Sånn, kan jeg kjøpe et powerfilter for å få en "grommere" lyd, eller?
sedsberg Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 (endret) Lyden vil bli mer 'åpen' på en måte. Mere 'BOOOOOP' i stedet for 'bzzzzzt'. Jeg vil faktisk anbefale UNI-filtre hvis du får tak i det. De filtrerer godt og har mye bedre egenskaper i regn. De er også ekstremt bøyelige og lette å plassere. Lyden blir den samme som meg power-filtre. Endret 11. oktober 2006 av sedsberg
ChrML Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Ikke glem å finn en ny og passende dyse når du setter på powerfilter . Gir du den mer luft må du også gi den mer bensin, ellers får du ikke noe mer effekt og du kan skjære motoren din.
ssswopp Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Lyden vil bli mer 'åpen' på en måte. Mere 'BOOOOOP' i stedet for 'bzzzzzt'. Jeg vil faktisk anbefale UNI-filtre hvis du får tak i det. De filtrerer godt og har mye bedre egenskaper i regn. De er også ekstremt bøyelige og lette å plassere. Lyden blir den samme som meg power-filtre. 7049776[/snapback] hvor får du kjøpt UNI-filter?
sedsberg Skrevet 15. oktober 2006 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg kjøpte mine hos Bike (Ride?) i Arendal. Tipper flere motorsykkelsjapper kan skaffe det om man spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå