Pantera Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Hei Driver å lager et batch-skript (for DOS) som bl.a skal skrive til en logg-fil, med dato og klokkeslett.....bruker 'time /T' for for dette, men her får jeg bare klokkeslett med timer og minutter (HH:MM)....men trenger sekunder også (HH:MM:SS). Noen som veit om det finnes program for dette? mvh Pantera
geir__hk Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Hei. Skriv inn følgende: echo. | time Da vil du få en output slik som dette: Gjeldende klokkeslett er: 12:25:09,19 Skriv inn nytt klokkeslett: Og så trenger du bare et program som kan "skrelle av" teksten før og etter klokkeslettet. NB: ikke glem pungtumet etter echo.
Pantera Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Skrevet 11. oktober 2006 echo. | time Da vil du få en output slik som dette: Gjeldende klokkeslett er: 12:25:09,19 Skriv inn nytt klokkeslett: Det var det jeg testa først.....men jeg ville ikke ha all denne teksten ("gjeldene klokke..."), så derfor brukte jeg '/T', da denne bare returnerer klokkeslettet. Men hvis det går an å "skrelle" bort teksten, så gi gjerne noen tips på hvordan.... pantera
geir__hk Skrevet 11. oktober 2006 Skrevet 11. oktober 2006 Til det du har tenkt å gjøre vil jeg anbefale deg å lære deg VBS-kode, Der har du muligheter til å gjøre ting du bare kan drømme om i bat-filer
Pantera Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter Skrevet 11. oktober 2006 Til det du har tenkt å gjøre vil jeg anbefale deg å lære deg VBS-kode, Der har du muligheter til å gjøre ting du bare kan drømme om i bat-filer Sikkert ikke så dumt det....men akkurat denne "oppgaven" var en bestilling som hastet litt på jobben. Måtte bare mekke sammen noe fort. pantera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå