Gå til innhold

Multimedia spiller med nettverkskobling?


Anbefalte innlegg

Aner ikke hva jeg er ute etter og vet derfor lite om hvor denne tråden bør ligge men jeg prøver her.

 

Er på utkikk etter en slags multimediaspiller som kan spille avi,mp3 og samtidig vise jpg bilder via s-video, denne enheten må ha nettverkskobling slik at jeg kan koble den opp mot router og streame mp3,avi og jpg fra annen pc på nettverket.

 

Kortere sagt vil jeg sitte i stua med en fjernkontroll i handa og kunne spille av musikk fra pcn min og vise bilder oppe på lerret.

 

Har vel egentlig begrenset budsjett til dette, og vil prøve sette en strek på tusen lappen om mulig. Jeg har gammel pentium II 600mhz, 384mb minne som jeg koblet opp bak stereobenken men denne løsningen var dårlig, pcn var for treg til å kunne spille av filmer uten hakk.

 

Per idag bruker jeg laptopen på stuebordet med kabler over gulvet og opp til projektoren. Noe ugunstig spør du meg.

 

Forslag og løsninger mottas med kjempetakk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om dette er korrekt del av forumet for dette men,,,

Uansett et forslag som popper opp er en modifisert xbox (ikke 360) den mener jeg burde ha alt det du spør etter. Den har nettberkskontakt, du kan kjøpe kabel med s-video og den kan spille alle formatene du nevner. Og du kan også kjøpe fjernkontroll til den. Litt usikker på hvem som selger xbox lenger dog, elkjøp gjør det tydeligvis ikke lengre...

Eneste minuset med xbox-en er at default viften støyer en anelse for mye (etter min mening) til videotitting men det er en relativt smal sak å bytte den hvis du har en dremel eller lignende liggende. Prosessoren i xbox er vel 733Mhz, men spiller filmer helt feilfritt...

Lenke til kommentar

Du har jo Tvix HD M-5000U

 

Spiller av HD materiale opp til 1080i

- Støtter .tp og .ts filer

- Ethernet 10/100 for oppkobling mot PC

- USB Host - kan kobles til digitalkamera

- USB flash card reader - kan kobles til ekstern HDD

- DVI kontakt

- WMV9 støtte

- Opp til 400GB HDD (levers uten HDD)

 

Jeg har et eksemplar av denne og den fungere helt perfekt etter min mening :) Jeg har ikke hatt noe problem med den enda, eneste er at den ikke støtter alle filer. Men det er stort sett bare å konvertere dem om..

 

EDIT: Koster litt mer enn 1000kr men :p men er i hvertfall en mulighet..

Endret av NeXz
Lenke til kommentar

Mye bra forslag her.. hmm,

 

xbox hørtes ikke dumt ut, men ser det er begrenset av lagervare mange steder, blir evt og se på brukt, men da skal en jo være sikker på at en ikke får noe rusk da..

 

Dlinken og så jo litt interesant ut, støtter den avi også?

 

Den siste der så meget flott ut, prisen var noe stiv i forhold til hva jeg har tenkt meg men den var absolutt fristende!

Lenke til kommentar

Jeg liker den veldig godt, siden du kan bruke den til media-avspiller og ekstern harddisk..

 

blir jo litt dyr, siden det er 2000 til selve kabinettet og 700kr for en 320GB..

men den har jo tilgjengjeld nettverk, avspilling av ting osv...

 

og SW oppdateres nå og da.. håper på mer støtte for andre codec's også..

 

EDIT: Her finner mer info om den. MER INFO

Endret av NeXz
Lenke til kommentar

D-linken støtter det meste, og der har du valget mellom trådløst og kablet nettverk mellom pc.

Du får internett radio også på den, og den oppdaterer seg automatisk når den har internett, med ny software.

 

Og sist og ikke minst så er den lydløs! det er fint:)

 

Fungerer kjempe fint her hos meg, men tror jeg blir å bytte den ut for en med hdtv støtte ettervert siden jeg nå skal ha lcd tv:)

 

Nexz: Bråker vifta på den tvix saken mye?

Er det mulighet for trådløst nett på den?

Settes hdd inni kabinettet eller støtter den ekstern hdd?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Enkelere og billigere blir det ikke D-link DSM-320RD

 

Det er nøyaktig hva du er ute etter, har den selv unne ikke vært mere fornøyd!

P.s finnes en versjon for HDTV det er verdt og tenke på;)D-LINK DSM-320RD

7044187[/snapback]

 

Jeg har også tenkt litt på å skaffe meg en D-link, men jeg har hørt den har begrensninger på antall filer i registreret.

 

Dersom du fyller opp en 400G disk med MP3, så blir det mange enkeltfiler.

 

Har du vært borti noen begrensninger?

Lenke til kommentar

Med den første programvaren som man har på pc'n så fikk den problemer med musikksamlingen min på CA 15-20GB men etter at jeg installerte den nyeste programvaren så tar den det uten problemer.

 

Så vil nok tippe at det skal gå bra, klart med 400gb vet jeg ikke, men hvem har behov for så mye musikk?

 

Tilsammen så har jeg ca 900GB med filmer å musikk som jeg streamer til D-Linken uten noen problemer.

Er veldig fornøyd med den, å er mye billigere en en stue pc, og for å ikke snakke om lydløs:)

Lenke til kommentar
Med den første programvaren som man har på pc'n så fikk den problemer med musikksamlingen min på  CA 15-20GB men etter at jeg installerte den nyeste programvaren så tar den det uten problemer.

 

Så vil nok tippe at det skal gå bra, klart med 400gb vet jeg ikke, men hvem har behov for så mye musikk?

 

Tilsammen så har jeg ca 900GB med filmer å musikk som jeg streamer til D-Linken uten noen problemer.

Er veldig fornøyd med den, å er mye billigere en en stue pc, og for å ikke snakke om lydløs:)

7045513[/snapback]

 

Denne "programvaren" er det noe som følger med eller noe jeg kan laste ned fra internett? Isåfall, hvor? Venter spent på denne.. Blir artig å teste ut denne i morgen.

Lenke til kommentar

Den nyeste av medialink programmene til pc finner du her

 

Så du har denne alt i morgen?

Tips kan jo være og gi den internett med engang for også la den oppdatere firmware på boksen, for min erfaring er at den blir bare bedre og bedre for vær oppdatering D-link kommer med til den.

Nå i dag støtter den demaskina det meste jeg har av video på maskina.

 

 

DSM-320 :love:

 

En annen ting som kan prøves er jo TVersity som er et annet program for å dele filer i fra pc'n med.

Minuset med den som jeg har oppdaget er at den ikke får brukt buffer minnet på D-linken virker det som, så går du i mellom sende banen, ved trådløst nett stopper musikken\filmen opp :(

 

Men til gjengjeld kan du spille av mye mere med den så lenge du har codecs for det på maskina, kan du egentlig spille det av på D-linkn.

Og du får WebTV med det programet også (da for jalla tv).

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Har vel egentlig begrenset budsjett til dette, og vil prøve sette en strek på tusen lappen om mulig. Jeg har gammel pentium II 600mhz, 384mb minne som jeg koblet opp bak stereobenken men denne løsningen var dårlig, pcn var for treg til å kunne spille av filmer uten hakk.

7043929[/snapback]

 

Det jeg ville gjort i første omgang er å bruke denne pcen som terminalclient som logger seg opp på pcen du skal hente data fra. Da er det kun skjermbildet/lyd og mus/tastetrykk som skal behandles og det burde denne pcen takle fint.

Kan være du trenger nytt skjermkort med S-video, men dette koster nesten null og niks. Terminal Server ligger vel standard inne i WinXp Pro,og clienter kan lastes ned gratis.

 

For de tusen kronene kan du jo kjøpe deg godt trådløst mediatastatur eller kanskje et TV-kort. :)

 

EDIT: Dette er nok den rimligste løsningen, samt at den er svært feksibel og vil nok fungere mer enn tilfredstillende etter dine behov.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Har vel egentlig begrenset budsjett til dette, og vil prøve sette en strek på tusen lappen om mulig. Jeg har gammel pentium II 600mhz, 384mb minne som jeg koblet opp bak stereobenken men denne løsningen var dårlig, pcn var for treg til å kunne spille av filmer uten hakk.

7043929[/snapback]

 

Det jeg ville gjort i første omgang er å bruke denne pcen som terminalclient som logger seg opp på pcen du skal hente data fra. Da er det kun skjermbildet/lyd og mus/tastetrykk som skal behandles og det burde denne pcen takle fint.

Kan være du trenger nytt skjermkort med S-video, men dette koster nesten null og niks. Terminal Server ligger vel standard inne i WinXp Pro,og clienter kan lastes ned gratis.

 

For de tusen kronene kan du jo kjøpe deg godt trådløst mediatastatur eller kanskje et TV-kort. :)

 

EDIT: Dette er nok den rimligste løsningen, samt at den er svært feksibel og vil nok fungere mer enn tilfredstillende etter dine behov.

7048138[/snapback]

 

Da begynner ting å skje litt utenfor mitt erfaringsområde, men høres morsomt ut å teste det, nå har jeg jo allerede bestillt media centeret, men om du vil hjelpe til og bruke litt tid på å forklare meg hvordan skal jeg sette igang med dette prosjektet ikveld jeg :w00t:

Lenke til kommentar
Den nyeste av medialink programmene til pc finner du her

 

Så du har denne alt i morgen?

Tips kan jo være og gi den internett med engang for også la den oppdatere firmware på boksen, for min erfaring er at den blir bare bedre og bedre for vær oppdatering D-link kommer med til den.

Nå i dag støtter den demaskina det meste jeg har av video på maskina.

 

 

DSM-320 :love:

 

En annen ting som kan prøves er jo TVersity som er et annet program for å dele filer i fra pc'n med.

Minuset med den som jeg har oppdaget er at den ikke får brukt buffer minnet på D-linken virker det som, så går du i mellom sende banen, ved trådløst nett stopper musikken\filmen opp :(

 

Men til gjengjeld kan du spille av mye mere med den så lenge du har codecs for det på maskina, kan du egentlig spille det av på D-linkn.

Og du får WebTV med det programet også (da for jalla tv).

7047440[/snapback]

 

Jeg får ikke oppdatert, står at det er noe feil med instillinger, men den kjører fint musikk fra pcn nå, hva da? Hvilken verson er nyest? Jeg har 1.01eu

Lenke til kommentar
Heisann og gratulerer med ny maskina;)

 

Jeg har 1.07eu mener jeg, prøv og bare la den stå å gå med internett, hos meg oppdaterer den automatisk.

Sjekk med online radion om du har internett på den..

7056061[/snapback]

 

Såpass ja? Ja da bør jeg kanskje få oppgradert, kortsnutt videoene jeg har tatt med filmkamearet mitt blir heller ikke vist, står at den er ferdig med å spille den av før jeg får sett noe..

 

Nei har visst ikke internett der heller.. Rart..Jeg har nettverk men ikke internett, men har jo internett på laptopen.. Her er det noe rart ja..

 

EDIT:

 

Fikk det til nå, eller... jeg kom såpass langt at jeg fikk ny "merkelig melding", det står nå at "Your media player is using the latest version. Og dette stemmer vel ikke?

Endret av magnus85
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har noen av dere klart å legge til noen radiokanaler/server? Ser at jeg har den Live 365 greia for radio. Er det mulig å legge til egne kanaler som NRK etc? Noen med erfaring her?

 

Ellers så var jo dette en artig liten sak :) Sliter med å se film...men jeg bruker Wlan så det er vel derfor. Har en slik D-Link gamerrouter. Musikk fungere meget bra.

Lenke til kommentar

Har selv også D-Link gamer routern å ser film uten problemer.

Pass bare på å ha den nyeste programvaren installert på pc'n og nyeste firmware på Dsm 320'n så skal det går greit.

 

Skal nevnes at jeg har kabel i fra pc'n til routern.

Merker også at det kan hakke litt om jeg har mye annen tung trafikk på det trådløse nettverket.

Lenke til kommentar

Ja jeg kjører kabel mellom PC og routeren, og bare trådløst ned en etg til min DSM-320. Skal forske mer på den der.....så får jeg se om det er muligheter for å få lagt til noen Norske radiostasjoner. Så bare ut til at jeg hadde en masse andre nasjonaliteter på radio :):thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...