Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treigt trådløst skolenettverk


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg bor på skolens internat, hvor vi har trådløs internettilgang. På mitt rom har jeg topp signalstyrke, men uansett hva jeg gjør så går nedlastning o.l. veldig treigt. Nettsider som nettavisen.no og vg.no er nesten umulige å laste pga. grafikkmengdene.

 

Jeg lurer bare på om dere har noen tips for å øke hastigheten? Tror skolen har kjapp linje inn/ut.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om administratoren har sperret porter slik at vanlig surfing går tregt har han driti på draget..

 

Men at andre laster ned ting med P2P klienter kan være en grunn, for mange brukere tilkoblet samme AP kan føre til at det stopper omtrent opp for alle.

 

selv bare en murvegg kan ødelegge.. har du prøvd å stått i gangen under sendern å testet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

okei. nå har jeg levd med dødstreigt internett i en evighet, men jeg har lagt merke til en ting. hvis jeg høyreklikker på trådløs nettverk-ikonet nede til høyre og velger reparer så fungerer internett umiddelbart i maks tre minutter før det låser seg igjen og går treeeigt.

 

går det an å automatisere denne operasjonen eller noe, slik at den gjentar seg uten at jeg trenger å gjøre noe? eventuelt noe annet.

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar

En litt snuskete ting du kan gjøre er å logge deg inn på wlan-ruteren og endre QoS oppsettet til din fordel slik at du garantert får mesteparten av linja ;)

 

Eller enda verre, stenge alle andre ute fra å koble seg opp på den.

 

En annen og litt snillere ting du kan gjøre er å restarte den ved å dra ut og sette i strømmen. Kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar

grunn reglen testing av wlan ting er:

1. cmd->ipconfig

2. cmd-> ping gateway'en ip'en (eks: ping 192.168.1.1 -t )

2a: under 3ms ? (over hopp til 3)

2b: ping over 4ms flytt deg så du får under 3ms :-)

3. venta noen min og sett om den er stabil ? (mye time out se nr 2b)

4. ping 195.159.0.100 -t

5. 20-30ms ? (over hopp til 8)

6 ping sol.no (kommer det opp ip'en med enn gang ? ja hopp til 8)

7 endre dns til 81.167.229.2 , test ping en ny host som du aldri har pinga før for og se om den går fort nå. (secdns: 195.159.0.100 )

8. kjør en tracert 195.159.0.100, skyter ms i taket etter 1 hopp ?(hopp til siste)

9. prøve og kjøre gromit måten :-9

10. your fuckt, linja er full av p2p/virus/annet dritt

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...