Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows installering. Filer mangler.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Når jeg skulle installere Windows XP Home Ed fikk jeg beskjed 3 ganger om at det var filer som ikke kopieres:

 

driver.cab

dbgeng.dll

autofmt.exe

 

Windows fungerer som bare det hittil, men jeg bare lurte på hva disse filene er for noe og om det har noe å si om de mangler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

driver.cab

"contains all of the files potentially installed by Plug and Play (PnP)-class installers. Setup and other components use this file to install the drivers for new devices (for example, a PCMCIA card or a USB keyboard) without requiring access to the Windows CD or the network."

 

dbgeng.dll - debugger

 

autofmt.exe - autoformat, om du booter til recovery console så kan du ikke bruke vanlig formatteringskommando derfra, du må angi plassering til autofmt.exe

 

Så driver.cab er kjekt å ha, de andre to ikke så vesentlige men kunne vært greit å ha dem på plass. Google litt så finner du linker til å laste dem ned enkeltvis. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan nok absolutt være en mulighet for det ja :(

Rådet til SN25P var egentlig godt, prøv så godt du kan å få rensa plata. Har hatt samme trøblet selv et par ganger og det hjelper som regel å ta ut og rense plata.

Kan faktisk hjelpe når du får feilmeldinga, at du tar ut plata og setter den inn igjen og så klikker Prøv igjen. Ikke gi opp. :thumbup:

Endret av persistent
Lenke til kommentar
Kan nok absolutt være en mulighet for det ja  :(

Rådet til SN25P var egentlig godt, prøv så godt du kan å få rensa plata. Har hatt samme trøblet selv et par ganger og det hjelper som regel å ta ut og rense plata.

Kan faktisk hjelpe når du får feilmeldinga, at du tar ut plata og setter den inn igjen og så klikker Prøv igjen.  Ikke gi opp.  :thumbup:

7035195[/snapback]

 

 

Gidder ikke reinstallere XP igjen, hvis det var det du mente? Et litt dumt sp.mål, men er driver.cab unik for hver PC, eller kan jeg laste ned filen av av andre?

Lenke til kommentar
Den er prikk lik. Det hadde tatt seg ut om hver gang en XP-plate br trykt/brent at den forandret seg :p

7035502[/snapback]

 

Så mao kan jeg kopiere filen av en kompis og legge den inn der den skal?

 

 

Edit: jeg vil ha meg frabedt mobbing pga dumme sp.mål.. :p

Endret av Marty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...