Gå til innhold

Recover memory stick med vanlige datafiler?

Argyros

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I dag var plutselig minnebrikken min "uformatert" i følge windows, så den har lyst til å formatere den... Jeg hadde mine dokumenter og diverse portable programmer på den :/

De recovery programmene jeg finner for minnebrikker ser ut til bare å støtte bildegjenvinning..

Kan noen hjelpe meg med forslag til programs om kan redde minnebrikker som støtter all vanlig data, ikke bare bildefiler?

..Venter i spenning, mens jeg søker febrilsk :S

- Glenn

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takker :)

Driver å laster ned nå, går litt tregt.

Håper denne kan være av mer nytte enn alle de andre jeg har prøvd..

Lurer på om jeg kanskje er nødt til å la windows ta en hurtigformatering for at programmene skal få noe kontakt med enheten.. Vil filene mine forbli urørt om jeg tar en hurtigformatering?

Oppdatering: Når jeg prøver å velge G: (minnebrikkestasjonen) får jeg opp følgende feilmelding:

"Drive not ready: error accessing volume information"

What to do? :(

Endret av GKSaue
Skrevet

Hallois

Takk for forslag

Har allerede prøvd denne også, men med lite hell..

Ser ut til at det er noe fysisk gale med brikken eller noe, siden windows klarer ikke engang å kjøre hurtigformatering på den.. :S

Vurderer å sende inn til ibas, men det koster vel en liten formue:/

Skrevet
Lurer på om jeg kanskje er nødt til å la windows ta en hurtigformatering for at programmene skal få noe kontakt med enheten.. Vil filene mine forbli urørt om jeg tar en hurtigformatering?

7026186[/snapback]

Foretar du en hurtigformatering vil ikke filene bli fysisk overskrevet. Men du vel heller ikke finne de igjen senere, da hurtigformateringen resetter informasjonen om hva som er lagret på disken...

Får du tilgang til filene i kamera/mp3-spilleren din? Kan det hjelpe å prøve å lese filene fra et annet operativsystem? (Mac, Linux)

Skrevet

Hallois

I kamera mitt fikk jeg beskjed om å formatere brikken :s

Det gikk ikke an å formatere brikken i min laptop når det kom til stykket, men hadde tilgang på en annen laptop med kortleser som tydeligvis fungerte litt bedre i det minste. Siden det var håpløst å få noen av recovery-programmene til å prøve seg på minnekortet endte jeg opp med å hurtigformatere på den andre laptopen (der gikk det av en eller annen grunn).

Å prøve med logisk partisjon recovery tar derimot uendelig lenge.. Brukte et program som tok en 3 timer eller noe sånt, men med lite resultat. Etterpå prøvde jeg med et annet program, men det ville tatt ca 1 år å gjennomføre :|

..Snakte med Ibas i dag, men der koster det 3500 for analyse og minst 1500 for etterpå å få recovery av innholdet, opp til maks 15000 totalt.. :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...