Gå til innhold

EFIKA linuxppc, Amiga Inc intervju og annet


Anbefalte innlegg

Amiga og relaterte OS er litt mer IN the NEWS lately , her er EFIKA som foreløpig offisiellt bare kjører LinuxPPC men dersom du ser på sida nærmere så ser du etpar spill videoer som antakelig kjører under MorphOS , AmigaOS klonen som en god stund var den eneste Amiga-like OS som faktisk ble videreutviklet.. EFIKA kunne ellers vært en kul sak for AmigaOS4 om bare Bill Buck og Bill McEwen ble enig . (Skjer aldri.)

 

Ellers så har Vidar Langberget intervjuet Amiga Incs Bill McEwen... Sammendrag: "SNART SNART SNART" .. Tydeligvis jobber de - A.Inc. på sine prosjekter fortsatt .. Og har tilogmed fått sin egen development avdeling i INDIA ... "Amiga Development India". Selv er jeg kommet i modusen :"Vekk meg når de har noe jeg kan kjøpe ..."

 

Men tydeligvis er det både hardware og OS4 og mer på vei ...

 

Samantha er navnet på det mest interessante hardware prosjektet som ser ut til å bli offisiellt for Amiga OS.. Det har visst en sokkel for en FPGA tilogmed... Kunne vært artig for da kan man lage sin egen custom hardware til denne. (?) Jeg er ikke helt klar over hvordan en FPGA fungerer men aner muligheter for moro for datateknikk studenter.. (Samantha utvikles forøvrig for å kjøre LinuxPPC ..)

 

Project Samantha info.

 

Slashdot page on Bill McEwen interview

 

Vidar Langberget intervju med Bill McEwen

 

Kritiske røster på AmigaWorlds forum ..

 

:thumbup::w00t:

 

TIL MODERATOR: :ph34r: Jeg vet at denne postingen er litt på kanten av temaet for gruppa, men da emnet er alternative OS / alternativ hardware / OSS så tillater jeg meg å poste den her allikevel, da Linuxbrukere kan tenkes å være interessert .. Flytt den til passende kategori dersom dette ikke er egnet sted.. :ph34r:

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte Amiga frem til 2000, men da ga jeg opp. Famtiden så mørk ut og jeg beit i det sure eplet og gikk over til PC.

 

Etter å har hørt kanskje og snart i mange år har jeg rett og slett gitt opp Amiga. Tror ikke de kommer til å hevde seg lengre. Men hvis det faktisk blir noe ut av det de holder på med i dag, skal jeg såklart teste :)

Endret av olear
Lenke til kommentar

Ja.. Jeg sjøl begynte med pc i 95 .. Og vil nok ha PC som hovedplatform framover også samme om jeg muligens har lyst til å teste noe av dette dersom det kommer... Reliability på hardwaren og om jeg rett og slett har penger å brenne på det vil bestemme om jeg prøver eller ikke.. Men AmigaLikeOSs vil nok ikke bli hovedmaskinen min igjen .. Synd men sant .. Men som OS Geek er det fortsatt interessant ! ... Hva MS gjør med VISTA vil bestemme hvor jeg ender... Dersom det blir så BIG BROTHER OS som det ser ut til kan det hende jeg flykter fra windows til noe annet ... (og OS X blir neppe bedre de er begge barn av "Corporate America") ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...