Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust på Mitsubishi.

Asat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett etter "ny" bil, og har etter noen prøveturer o.l. følt meg veldig kompatibel med to relativt forskjellige biler. Men begge er fra Mitsubishi:

96-00 Galant

00- Space Star

Rent teknisk og driftsmessig virker de som veldig trygge valg begge to (selv om jeg er klar for å bli motsagt her), men jeg finner lite informasjon om rust og rustbeskyttelse. Og det betyr litt, for min nåværende bil (Fiesta fra '96) er i ferd med å bli spist opp av rust :(

Så er det noen som kan fortelle meg hvor sannsynlig det er at jeg vil få rustproblemer med noen av de bilene der? Hvor godt beskyttet er de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei... Har en space star.

er fornøyd med den når det gjelder lakken. vært litt småplukk som gikk på garantien. Dersom du velger en av bilene, vær nøye på om den har vært inne til rust sjekk. Mitsibishi har jo årlig kontroll og sjekker bilene for rust.

Hva slags motor står det i space star`en

Skrevet

Jeg kjører en 96 Space Wagon, kjøpte den i fjor og fikk kontrollert den for rust, praktisk talt ingen ting. (et par småtterier der det hadde vært lakkskader)

På den annen side kjøpte noen bekjente av meg en ca samme modell galant for noen år siden som så veldig bra ut. Den viste seg ved kontroll å være så rusten at den var omtrent kondemnabel... (De fikk hevet kjøpet som hadde vært gjennom en forhandler)

Moralen må vel være: få den skjekket, det finnes gode og det finnes 'vrak' der ute.

M.

Skrevet

Det står en 1,3 liter motor i den. Som jeg faktisk syntes var overraskende sprek. Men det burde vel ikke bety noe for rust, eller...?

Hva slags motor står det i space star`en

7011931[/snapback]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...