Gå til innhold

Proteiner og Karbohydrater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Har et lite spørsmål her. Jeg trener vekter, og etter trening tar jeg proteiner (100% whey protein fra pf). Det jeg lurer på er om det går greit å ta karbodrikke samtidig som jeg tar proteinet? Det skulle vel ikke komme noe negativt ut av det?

7008287[/snapback]

 

 

Nei, det går helt fint det :) Ingen ting å bekymre seg over! Bare bland det sammen i én shake :)

 

EDIT: Ikke at det hadde vært noe farlig å ta dem i to, altså :p

Endret av Road11
Lenke til kommentar
Nei, det går helt fint det :) Ingen ting å bekymre seg over! Bare bland det sammen i én shake :)

 

EDIT: Ikke at det hadde vært noe farlig å ta dem i to, altså :p

7008318[/snapback]

 

 

Okei, takker :love:

 

 

Neste gang, ta i bruk søkefunksjonen.

7009916[/snapback]

 

 

Okei, men når jeg søkte på protein karbohydrater kom det ingenting om det, og heller ikke på proteiner karbohydrater.. Men men. Og jeg antar at de to ordene burde være med i en tråd om dette.

Endret av Ols111
Lenke til kommentar

Hei,

 

Syns du heller skal gå for PF sitt rene isolatprodukt til 299kr på webshoppen. Problemet med det er at det ikke blander seg så godt ut og smaker egentlig dårlig. Uansett, dropp disse forbannet dårlige konsentratproduktene med en gang. Det er penger i dass. Selskapene bare produserer slikt for å tjene lette penger. De betaler så lite for råvarene i forhold til utpris.

 

Jeg har nå og prøvd www.myorevolution.com sine rene isolat produkter (smaksprøve bare) og var såpass fornøyd at jeg har bestilt 3kg derfra.

 

Try

Lenke til kommentar
Hei,

 

Syns du heller skal gå for PF sitt rene isolatprodukt til 299kr på webshoppen. Problemet med det er at det ikke blander seg så godt ut og smaker egentlig dårlig. Uansett, dropp disse forbannet dårlige konsentratproduktene med en gang. Det er penger i dass. Selskapene bare produserer slikt for å tjene lette penger. De betaler så lite for råvarene i forhold til utpris.

 

Jeg har nå og prøvd www.myorevolution.com sine rene isolat produkter (smaksprøve bare) og var såpass fornøyd at jeg har bestilt 3kg derfra.

 

Try

7010983[/snapback]

 

 

Er det denne du mener? :blush:

Lenke til kommentar

Men den skummer, så du vet det, du må venne deg til å drikke 5-10 cm tykt lag med skum hver gang du rister deg en shake. Whey Tech skummer aldri, etter min erfaring. Men Isolat er en veldig ren type protein, du har nesten ikke noe laktose/fett og sånt i det, ultrafiltrert og lite kcal pr shake og det er positivt. :D

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Enig med bamse den skummer noe jævlig og den smakte ikke godt heller. Jeg spiser dog ikke mer av disse konsentratene. Det er slikt man finner i suppeposer og slikt. Det er der det hører hjemme og ikke i et produkt for oss som trener.

 

Det er så lett å falle for markedssjefene i disse selskapene som snakker om hvor bra rene konsentrater eller blandingsprodukter er. Jeg ler meg ihjel. Grunnen til at de lager slikt søppel er at de betaler 20kr kiloet for råstoffet og selger det dyrt til oss. De har mye lavere marginer på isolatene.

 

SKAM DERE PRODUSENTER!

 

Jeg bruker PF stortsett selv om de lager masse røreprodukter kun for egen lommebok. Nå har jeg og bestilt fra www.myorevolution.com da prøvedosen jeg smakte derfra var veldig veldig god. Vi får se om the real thing smaker like bra.

 

Try

Lenke til kommentar

Ja jeg føler meg egentlig robba når jeg er ferdig å handle hos PF. Uansett hvordan jeg vrir og vrenger på tallene, så ender 70% av alle PFs' produkter opp med en varighet på rundt 30+- dager for at man skal måtte kjøpe det på nytt hver måned.

 

Vet ikke hva dem har av utgifter ved produksjonsleddene, det går sikkert endel strøm til maskineriet og lønn til dem som jobber der osv, pakkemidler som esker, tape, bøtter, merkelapper som trykkes (kanskje hos trykkeriet), diesel på varebilene som kjører varene til posten osv evnt. annen innleid transport, det er mange sånne småting.

 

Lurer virkelig på hva totalkostnadene er på pr bøtte protein av forskjellige slag hos PF.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle bare poste mitt spørsmål her istenfor å lage en hlet ny tråd.

 

Jeg tar ikke protein tilskudd(Shake) men spiser f.eks tunfisk etter trening. Det jeg lurte på er hvor lenge etter trening bør man vente før man spiser protein holdige matprodukter?

Lenke til kommentar
Bodybuilders who make it a practice of eating just protein after training are making a big mistake! If you do not raise insulin levels after training by ingesting a smart formula that includes a ratio blend of carbohydrates, (including glucose polymers and fructose), you can take all the protein in the world after training and you won’t maximize your recovery.

 

F.eks: Spis en skål havregryn med fruktose på og melk hvis du vil ha det. Og ta en proteinshake sammen med det, en ypperlig kombinasjon.

 

Men angående protein så bør vel det skje med en gang etter trening, men synes jeg husker å ha hørt 30-45 minutter er den "rammen" man må holde seg innenfor, men mulig jeg husker feil. Uansett, det beste er jo bare å få det i seg med en gang. Hvorfor vente? Er du langt unna hjemmet, så ta med shaken og proteinpulver i den og en annen flaske med vann, så blander du de to når du er klar for å ta shaken.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Tenkte jeg skulle bare poste mitt spørsmål her istenfor å lage en hlet ny tråd.

 

Jeg tar ikke protein tilskudd(Shake) men spiser f.eks tunfisk etter trening. Det jeg lurte på er hvor lenge etter trening bør man vente før man spiser protein holdige matprodukter?

7032026[/snapback]

Du bør få i deg proteiner så fort som mulig, å ta proteinshake i garderoben rett etter trening er å foretrekke :thumbup:

 

*Edit: så ikke at Databamse hadde svart nesten det samme

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Har enda et spørsmål:)

Om jeg skulle gå inn for å kjøpe meg Weight Gainer, er det greit å ta den to ganger om dagen? Når jeg akkurat har stått opp, og etter trening?

Og samme med Whey Isolat, greit å ta den om morgenen også?

Ikke begge delene samtidig da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...