Gå til innhold

Ang. "Gullnummer" til salgs?


Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er definisjonen av gullnummer veldig diffus? Så igjennom de såkalte gullnumrene som selges på amobils gullnummerbørs og kanskje to av de kan kvalifisere til gullnummer light, men ingen av de vil jeg kalle ekte gullnumre. Husker bare et av numrene nå, og skal man ha 5-7000kr for et telefonnummer som er lett å huske for andre så bør det sitte lett!

Endret av frankma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idioti er de som "vurdere å selge telefonnummeret sitt". Tror de virkelig at folk er dumme nok til å betale penger for et enkelt telefonnummer som nettopp har vært i bruk? Dagen etter at nummeret er overdratt kommer den nye eier til å bli oppringt av tjue idioter som vil snakke Ray, og slik terror skal man betale flere tusen kroner for? :!:

 

Eksempel:

Vurderer og selge mobil nr mit, XXXXXXXX.

At folk priser nummeret sitt til mellom 1500 og 7000 kr er også sykt. På jobben (Telenor- og NetCom-forhandler) hører jeg to-tre nummer daglig som er mer gull enn disse, og ingen av eierne har betalt én krone ekstra for nummeret sitt.

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Hehe, ser ut som noen prøver å fiske litt her. Hvem vil vel ha ett nummer som kanskje har vært i bruk i flere år og kanskje er spredt til hundrevis av ukjente folk. Noen som har eksempler på hva som faktisk har blitt betalt for nummer i Norge?

 

Vet at nummersalg er big business i Østen, særlig Kina. De er ekstremt overtroiske, særlig når det gjelder tall. Tallene 6 og 8 assosieres med rikdom og lykke, og folk betaler massevis for ett telefonnummer eller bilskilt med bare 6ere eller 8ere. 4 derimot assosieres med død, og skys som pesten. Dette er og grunnen til at så mange mobilmodeller heter noe med 6 eller 8, og nesten ingen noe med 4.

Lenke til kommentar

Blir i alle fall spennende å se om numrene på Finn blir solgt, jeg tviler.

Men kan jo være bedrifter som vil ha enkle numre til salg for eksempel, eller som har fasttelefonnummerserie som er lik mobilnummerseriene.

 

Men jeg tviler sterkt på om noen privatpersoner er interessert i å punge ut såpass mye for et nummer. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...