Gå til innhold

TVout-trøbbel med geforce6800GS kort


kiripe

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Prøver å koble koble den ene stasjonære pc'en til en tv her i huset uten særlig hell.

 

Justerer innstillinger i forceware og systemet ber om en omstart. Da pc'en booter, vises både ABIT skjermbildet og Windows XP loading-bildet i riktig oppløsning og feiende flotte farger.

Det er imidlertid her problmet oppstår, når skjermbildet går over til windows login så faller tvbildet ut og kommer tilbake i feil oppløsning + svart/hvitt.

 

 

Altså virker det naturlig å tro at det er noe feil i innstillingene (til tross for at det føles som om jeg har prøvd alt).

 

 

Noen råd eller tips der ute? :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sikker på du har valg riktig tv-standard? kjører du kloning? lite lurt, da tv'n har så drittdårlig oppløsning. selv spiller jeg bare film på tv'n (vindu på pc og fullskjerm på tv)

7035555[/snapback]

 

Akkurat nå er jeg usikker på det meste.. La det i fra meg da jeg følte jeg hadde prøvd alt som kunne prøves av innstillinger selv om dette antageligvis ikke er tilfelle.

Det var dual screen jeg forsøkte i første omgang ja, selv om jeg er klar over at tv'en har dårlig oppløsning var dette bare for å prøve å få farger - noe jeg burde ha fått når windowsbooten kom i farger?

 

Det er film jeg har lyst til å bruke Tv-ut funksjonen til så dersom du har noen forslag til innstillinger jeg burde prøve, så spytt ut kamerat :thumbup:

Lenke til kommentar

Husk at TVen din er PAL, og ikke ntsc som er den Amerikanske standarden. så jeg tror det enten var "PAL b" eller "PAL g" instillingene skulle stå på! Et annet tips kan være å sjekke om kablene faktisk står ordentlig plugget i. har hørt om folk som ikke har fått farger pga. dette!

Lenke til kommentar
Husk at TVen din er PAL, og ikke ntsc som er den Amerikanske standarden. så jeg tror det enten var "PAL b" eller "PAL g" instillingene skulle stå på! Et annet tips kan være å sjekke om kablene faktisk står ordentlig plugget i. har hørt om folk som ikke har fått farger pga. dette!

7037711[/snapback]

 

 

Jeg takker for svaret...

 

...men dersom du hadde tatt deg tid til å lese posten min så ville du sett at jeg HAR farger og flott bilde under oppstart og på windows boot screen. Det er først når windows har startet at problemet oppstår. Derfor bør det være en innstillingsfeil sett fra mine øyne.

Lenke til kommentar
Regner med du har siste driver ja. Mente jeg leste noe på nvidia's sider om bugfix på noen kort. Anbefaler deg å bruke nvidia-drivere (fra dem) selv om kortet ditt har et annet navn. Jeg bruker tv-standard B/PAL. Husk å sett tv'n som secondary display

7038611[/snapback]

 

Har prøvd de fleste kombinasjoner, og driverne er nyeste releasa Forceware ja.

Prøve enda litt til da :yes:

Lenke til kommentar
Husk at TVen din er PAL, og ikke ntsc som er den Amerikanske standarden. så jeg tror det enten var "PAL b" eller "PAL g" instillingene skulle stå på! Et annet tips kan være å sjekke om kablene faktisk står ordentlig plugget i. har hørt om folk som ikke har fått farger pga. dette!

7037711[/snapback]

 

 

Jeg takker for svaret...

 

...men dersom du hadde tatt deg tid til å lese posten min så ville du sett at jeg HAR farger og flott bilde under oppstart og på windows boot screen. Det er først når windows har startet at problemet oppstår. Derfor bør det være en innstillingsfeil sett fra mine øyne.

7041893[/snapback]

 

 

Tror han mener settingsa under windows. Hadde akkurat samme problemet hos en kamerat her om dagen. Farger under oppstart og svart/hvitt etterpå.. Sjekk om du finner pal/ntsc settings på kontrollpanelet til driveren din.

Lenke til kommentar
Husk at TVen din er PAL, og ikke ntsc som er den Amerikanske standarden. så jeg tror det enten var "PAL b" eller "PAL g" instillingene skulle stå på! Et annet tips kan være å sjekke om kablene faktisk står ordentlig plugget i. har hørt om folk som ikke har fått farger pga. dette!

7037711[/snapback]

 

 

Jeg takker for svaret...

 

...men dersom du hadde tatt deg tid til å lese posten min så ville du sett at jeg HAR farger og flott bilde under oppstart og på windows boot screen. Det er først når windows har startet at problemet oppstår. Derfor bør det være en innstillingsfeil sett fra mine øyne.

7041893[/snapback]

 

 

Tror han mener settingsa under windows. Hadde akkurat samme problemet hos en kamerat her om dagen. Farger under oppstart og svart/hvitt etterpå.. Sjekk om du finner pal/ntsc settings på kontrollpanelet til driveren din.

7041968[/snapback]

 

 

Godt forslag, men jeg har prøvd både pal og ntsc uten særlig hell.

Det nærmeste jeg kommer er glimt av farger i det bildet flikker tilbake til de gamle instillingene når jeg ikke velger å beholde de nye innstillingene (15 sekunders preview kommer opp..).

 

 

Er pa randen av å gi opp her. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg har slitt med samme problemet selv for lenge siden, men jeg husker selvfølgelig ikke hvordan jeg fikk farger til slutt... Jævla rare greier med farger som flikker ut og inn, men.

 

Hold ut! De årner seg til slutt! :p Prøv ALT!

 

hehe, beklager å ikke ha noen bedre råd å komme med

Lenke til kommentar
Jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg har slitt med samme problemet selv for lenge siden, men jeg husker selvfølgelig ikke hvordan jeg fikk farger til slutt... Jævla rare greier med farger som flikker ut og inn, men.

 

Hold ut! De årner seg til slutt! :p    Prøv ALT!

 

hehe, beklager å ikke ha noen bedre råd å komme med

7043759[/snapback]

 

 

He he, ja jeg får vel ikke gi meg helt enda.

 

Takk uansett buddy :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...