Gå til innhold

Hjelp med å komme igang i OpenTransportTycoon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D Nå har jeg akkuratt funnet frem transport tycoon deluxe. Jeg har aldri spilt det før men det virker utrolig spennende! Derfor lurte jeg på om noen kunne gi meg noen tips som f.eks. hva jeg burde starte med å gjøre, noen innstillinger som gjør spillet lettere og sånne ting. Jeg føler at jeg går glipp av ganske mye :dontgetit:

Takk for alle svar!

Og

Kanskje dere vet om en guide eller no sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei :D  Nå har jeg akkuratt funnet frem transport tycoon deluxe. Jeg har aldri spilt det før men det virker utrolig spennende! Derfor lurte jeg på om noen kunne gi meg noen tips som f.eks. hva jeg burde starte med å gjøre, noen innstillinger som gjør spillet lettere og sånne ting. Jeg føler at jeg går glipp av ganske mye :dontgetit:

Takk for alle svar!

Og

Kanskje dere vet om en guide eller no sånt?

6999928[/snapback]

Prøv å spill det mot noen venner over lan. Ti ganger artigere :thumbup: Og så kan dere lære av hverandre.

Ellers er det vel bare å sette seg ned å eksprimentere, da lærer du etterhvert ;)

Skrevet

Skal vi se. Du bør egentlig bare eksprimentere. Anbefaler å starte uten CPU players, de er bare irriterende.

Du får betalt for å frakte ting raskt og over lang avstand. Så korte strekninger er dårlig, det samme er trege transportmidler. Det finnes en graf i spillet som viser hvor "bra" prisen på en gjenstand holder seg over tid/avstand. Passasjerer er vel det du tjener mest på hvis du får de veldig raskt avgårde veldig langt, mens andre varer kan gjerne ta litt tid hvis de bare går langt nok.

Du kan frakte alt med fly/helikopter, tog, båt og buss/trailer. Du kan sette opp ruten deres med mellomstopp og signaler som "vent her til full last før du setter videre."

Ellers kan det sies at det er tog som er det "store" med TTD. Fly er også bra, men ingenting slår tog. Store, kompliserte baner med mye snadder er det som gjør spillet så avhengighetsskapende. Anbefaler deg å google litt på tutorials til TTD for å finne ut hvordan bygge stasjoner mest effektivt. To, tre, fire tog på en linje kanskje?

Lygge til med handelsimperiet! :)

Skrevet

Takk for tipsene:D men det er en ting jeg lurer på! Kan varene gå gjennom stasjoner? Altså at du først burker båt til å frakte olje feks. og så over til buss? At man bruker to forskjellige transport typer til å frakte en vare!

Skrevet (endret)

Det går helt fint å bruke forskjellige transportmidler på veien. Bare velg "Unload" på f.eks. båten når den kommer til havn. Du har selvsagt bygd togstasjonen helt intil slik at de deler stasjonsnavn og lager.

Helt i starten er det etter min mening gunstig å frakte kull. Det er også en fordel å frakte det så flatt som mulig pga. svake tog. Kjør heller rundt et lite fjell fremfor å kjøre over det.

Dårlig gjort.. nå fikk jeg også lyst å spill TTDX. Må vel legge inn win98 på vmware.

Endret av valentino
Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Å se på andre kan kanskje være den mest effektrive måten å lære seg ting og tang i spillet. Join et multiplayerspill og se på de andre. Så er det bare å prøve å kopiere det samme selv, men start enkelt. For eksemepel en kort dobbeltogbane med lyskryss hele veien.

Skrevet
Det går helt fint å bruke forskjellige transportmidler på veien. Bare velg "Unload" på f.eks. båten når den kommer til havn. Du har selvsagt bygd togstasjonen helt intil slik at de deler stasjonsnavn og lager.

Helt i starten er det etter min mening gunstig å frakte kull. Det er også en fordel å frakte det så flatt som mulig pga. svake tog. Kjør heller rundt et lite fjell fremfor å kjøre over det.

Dårlig gjort.. nå fikk jeg også lyst å spill TTDX. Må vel legge inn win98 på vmware.

7001304[/snapback]

trenger man 98 for å spille dette spiller?

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Går fint i XP om man installerer OpenTransportTycoon, som er gratis å laste ned, man trenger bare orginalversjonen først, og den er blitt abandonware sies det...

Skrevet
Du må bare instalere ttd med xp patch også laste ned openttd

7005602[/snapback]

virker ikke :( kan noen gi meg link til den? har kansje lastet ned feil og fikk lyst å spille det nå

Skrevet
Du må bare instalere ttd med xp patch også laste ned openttd

7005602[/snapback]

virker ikke :( kan noen gi meg link til den? har kansje lastet ned feil og fikk lyst å spille det nå

7008645[/snapback]

Fant det ut :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...