Gissan Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 (endret) Hei! Har installert Spybot - Search & Destroy for en god stund siden. Jeg lastet også ned et program (husker ikke hva det heter) som fjerner ting fra oppstarten. Jeg fjernet Windows Messenger, også kalt msmsgs. Etter at det var fjernet, fikk jeg opp en beskjed fra Spybot. Windows Messenger prøvde å komme seg inn igen på oppstart-listen. Jeg blokkerte selvfølgelig "innbydelsen" med Spybot, og valgte "Remember my choose" eller noe sånt. Så nå kommer det en beksjed fra Spybot hvert 2. min hvor det står: "'Resident' godkjente ikke endringen av %MSMSGS (kategori%System Startup user entry) basert på din 'black list'" Loggen i Spybot ser slik ut: 04.10.2006 12:13:34 Denied value "MSMSGS" (new data: ""C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background") added in System Startup user entry! 04.10.2006 12:15:35 Denied value "MSMSGS" (new data: ""C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background") added in System Startup user entry! 04.10.2006 12:17:35 Denied value "MSMSGS" (new data: ""C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background") added in System Startup user entry! 04.10.2006 12:19:35 Denied value "MSMSGS" (new data: ""C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background") added in System Startup user entry! 04.10.2006 12:21:35 Denied value "MSMSGS" (new data: ""C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background") added in System Startup user entry! 04.10.2006 12:23:35 Denied value "MSMSGS" (new data: ""C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background") added in System Startup user entry! Kan jeg hindre at denne meldingen kommer, uten å måtte la Windows Messenge starte hver gang jeg starter maskinen? Meldingen plager med, den avbryter alle spill hvert 2. min. Noen som kan hjelpe? Endret 4. oktober 2006 av tissedam
p@ge Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 har du prøvd og fjerne den helt, ikke bare fra oppstartlisten: Klikk på start -> kjør og skriv inn følgende: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Denne kommandoen vil fjerne Windows Messenger. lykke til
Gissan Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter Skrevet 4. oktober 2006 har du prøvd og fjerne den helt, ikke bare fra oppstartlisten: Klikk på start -> kjør og skriv inn følgende: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove Denne kommandoen vil fjerne Windows Messenger. lykke til 7001332[/snapback] Hva gjør jeg for å få den tilbake igjen da? Bruker den faktisk av og til, men vil ikke at den skal starte automatisk, da det sinker maskinen.
p@ge Skrevet 4. oktober 2006 Skrevet 4. oktober 2006 prøv med CodeStuff starter, den har jeg brukt i flere år. med den kan du legge til programmer og stoppe programmer http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-...k/Starter.shtml lykke til
Kjetil Lura Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Hva med å skrue av servicen? Veldig enkelt.
Gjakmarrja Skrevet 5. oktober 2006 Skrevet 5. oktober 2006 Hvis jeg ikke er helt på jordet da: MSN har en option som sier start ved oppstart, denne funksjonen sjekker også om verdien fjernes fra registeret og ligger den inn på nytt hvis det skulle være tilfelle. Ergo: Hvis du bare fjerner oppstartsverdien via msconfig, vil msn ligge den inn på nytt hver gang det kjøres. Prøve iallefall. Eller?
Gissan Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Skrevet 5. oktober 2006 Ergo: Hvis du bare fjerner oppstartsverdien via msconfig, vil msn ligge den inn på nytt hver gang det kjøres. Prøve iallefall. Eller? 7007746[/snapback] Riktig. Men hvordan gjøre slik at Windows Messenger ikke prøver å legge jeg i oppstart-listen når den er blitt fjernet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå