Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skole og rulleblad?


Geek9999999999

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvis han er under 18, og barnevernet trekkes inn.

Vil det ikke da kunne bli et slags samarbeid mellom vgs og barnevern for at han skal komme tilbake på rett kjøl igjen?

6996604[/snapback]

Det er ikke påbudt på noen måte, men det blir som regel et samarbeid, da skolen kan opplyse barnevernet om eleven og omvendt. Det er for at eleven skal komme på rett kjøl, som du sier.

Lenke til kommentar
Har du tagget på huset til læreren din?

7002201[/snapback]

 

haha....

 

vet at det har noe og si etter vgs, men en kompiss av meg ble sparket ut ifra helse og sosial pga blotting(urinerte på åpen gate, plutselig kom en barne familie samme vei)....

7002228[/snapback]

Seriøst?

 

Prikken forsvinner, men du kommer nok på VGS. Men jobb blir det ikke lettere å få...

Lenke til kommentar
Har du tagget på huset til læreren din?

7002201[/snapback]

 

haha....

 

vet at det har noe og si etter vgs, men en kompiss av meg ble sparket ut ifra helse og sosial pga blotting(urinerte på åpen gate, plutselig kom en barne familie samme vei)....

7002228[/snapback]

Seriøst?

 

Prikken forsvinner, men du kommer nok på VGS. Men jobb blir det ikke lettere å få...

7004729[/snapback]

Vandelsattest kreves bare i enkelte yrker, og det er ikke noe en arbeidsgiver kan kreve uten videre. I utgangspunktet er dette noe en arbeidsgiver ikke har noe med hvis det ikke er direkte relevant for jobben. Selv da må det hjemles i lov/forskrift før arbeidsgiver kan kreve dette. I mitt yrke trengte jeg det, og da må jeg søke selv (ikke jobben i mitt navn). Jeg måtte og oppgi årsak til at jeg trengte vandelsattesten.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt behovet der, jeg ser det litt mer for de ansatte som skal etterforske forsikringssvindel innad i selskapene, men ok

7015676[/snapback]

Vanskelig å sette en klar grense, men spør du meg er det større behov for dette i feks bank. Men det er trolig bare ett tidsspørsmål før det kommer der. Uansett så er det krav til de som selger forsikring. Har man ikke plettfri vandel, så kan man ikke selge forsikring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...