Gå til innhold

Klage mot PSDATA!


Anbefalte innlegg

Divxdude:

Her har det skjedd en liten feil fra saksbehandler sin side. Da vi ikke har 24x plextor retail lengre, men kun noen få bulk igjen, ble dette sendt deg. Selvfølgelig skulle saksbehandler da ha komplettert denne bulk utgaven med det du sendte tilbake slik at det ble tilsvarende retail.

Ta kontakt med Retur/Support avdeling i morgen, så kommer dette til å ordne seg.

Dog synes jeg det er drøyt å blåse dette opp slik på denne måten, når du ikke har vært i kontakt med oss angående dette engang.

Det er menneskelig å gjøre en feil, og alle feiler innimellom, dog gjør vi vårt beste for å ordne opp slike tilfeller som dette.

 

Mvh

Jarle

PS Data

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må jeg påpeke at dette innlegget ikke gjelder denne saken spesifikt, men mer generellt.

 

Quote:


Den 2002-11-03 20:13, skrev kjello2:


har jeg bare noen tips til når du skal snakke med dem, og hvilken som helst supportavdeling:


* Snakk tydelig og virk avslappet.

* Bli.... <snip liste om hvordan snakke med support>



 

Folkens, print ut og heng på veggen! Kjello2 sine ord er kloke og viktige. Det er utrolig hvor mye riktig opptreden fra kundens side har å si for hvordan kunden blir behandla.

 

Personlig foretrekker jeg alltid å maile framfor telefonen. Da kan jeg bruke tid på tenke ut hva jeg vil si og hvordan jeg vil si det. Når du sender en mail får du også dokumentasjon som kan være grei å ha dersom saken skulle låse seg helt.

Lenke til kommentar

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

 

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

 

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

 

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

 

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i NÆRINGSVIRKSOMHET.

 

Her har du et svar :smile:

Lenke til kommentar

virkar som ein litt merkeleg sak....

 

brente 60 cder uten å merke feilbrenning??? kva driv du med??

 

trur nok ikkje du får refundert pengane dine, får nok resten av retail-pakken av psdata....

 

er ein fordel å ta kontakt med dei før du heng dei ut i forumet :wink:

_________________

"Det beste forsvaret mot logikk er uvitenhet"

 

"Helvete er et sted der alle tester er vellykte og ingenting virker"

 

[ Denne Melding var redigert av: StudInc på 2002-11-04 00:05 ]

Lenke til kommentar

synes du serverer noen merkelige historier. avinstallerte du virkelig nero før du sendte inn brenneren??

sitter liksom med en følelse av at vi ikke får hele historien.

du virker som en sånn type kunde som skriker opp om dine rettigheter ved den minste feil.

"sitter som klistret til tv`en når tv2 hjelper deg er på" :smile:

Lenke til kommentar

Dette blir kanskje litt off topic, men dog viktig.

 

Den lista som kjello2 skrev om hvordan oppføre seg når man skal snakke med support o.l. er helt genial. Akkurat slik man skal oppføre seg for å få best mulig service. Jeg ønsker bare å legge til en liten sak. Aggresjon kan faktisk hjelpe, men da bare som absolutt siste utvei. Et lite eksempel for å illustrere.

 

Jeg fikk problemer med mobilpost og ringte selvfølgelig kundeservice hos telenor mobil. Deres kundeservice har jeg egentlig bare positive erfaringer med. Problemet mitt var at fredags natt begynte jeg å bli spammet med "din konto er full, vennligst slett mail" tekstmeldinger på telefonen min. Disse raste inn så fort de ble slettet og det virka som om ett eller annet hadde hengt seg i en evig løkke.

Snakka med en sløv fyr på supporten som etter mye om og menn kom fram til konklusjonen. "Vi oppgraderer våre servere, så du får vente til mandag". Dermed ble jeg rasende. Og i min frustrasjon spurte jeg om han virkelig skulle betale for en tjeneste som ikke fungerte og som jeg ble spamma fra. At han kunne banne på at jeg ikke kom til å betale neste regning. Helt uholdbart. Til slutt spurte jeg om navnet hans for denne saken ville jeg gå videre med.

Plutselig så fikk han ved hjelp av få tastetrykk løst problemet.

Hadde jeg ikke fått et raseriutbrudd og fortalt han hva jeg syns om hans oppførsel og truet med å klage på den til sjefen hans, så hadde ikke problemet mitt blitt løst. Men som sagt, dette er siste utvei....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 23:54, skrev rwx:

Divxdude:

Her har det skjedd en liten feil fra saksbehandler sin side. Da vi ikke har 24x plextor retail lengre, men kun noen få bulk igjen, ble dette sendt deg. Selvfølgelig skulle saksbehandler da ha komplettert denne bulk utgaven med det du sendte tilbake slik at det ble tilsvarende retail.

Ta kontakt med Retur/Support avdeling i morgen, så kommer dette til å ordne seg.

Dog synes jeg det er drøyt å blåse dette opp slik på denne måten, når du ikke har vært i kontakt med oss angående dette engang.

Det er menneskelig å gjøre en feil, og alle feiler innimellom, dog gjør vi vårt beste for å ordne opp slike tilfeller som dette.


Mvh

Jarle

PS Data



 

Hei takk for svar. Hvordan kunne jeg ha kommet i kontakt med dere? Jeg mottok brenneren på fredag, og åpnet ikke pakken før kl. 1800. Dere stenger kl. 1700.

 

Men det er fint at dere er aktive her på forumet. det synes jeg er toppers.

 

Du tror dette vil bli ordnet? Hva legger du i det forresten? At jeg kan heve kjøpte mitt og kanskje få refundert cd'ene?

 

Uansett, jeg har ikke hengt dere ut!!Kun diskutert mine rettigheter. beklager for at topicen ble slik den ble. Som andre nevnte skulle den heller vært ``mine rettigheter etter å ha mottatt feilvare``

 

Men jeg vil takke dere for kjempe bra service. Fikk ny brenner av dere etter 3 arbeidsdager. Selvom dere hadde mye å gjøre den aktuelle perioden.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 07:24, skrev Divxdude:

bla-bla-bla....

Du tror dette vil bli ordnet? Hva legger du i det forresten? At jeg kan heve kjøpte mitt og kanskje få refundert cd'ene?


bla-bla-bla


du vil heve kjøpet for ein brennar du har hatt i flere månader??? viss du får dette er PS dumsnille... er ikkje deira feil at du _måtte_ ha brenner da og da... er vanlig garanti, og dei har sendt feil vare tilbake, noko dei kjem til å ordne...

 

reknar heller ikkje med at du får erstatta CD'ane, vertfall ikkje 60 stk!!!

 

er vel litt uthenging når du skriv "KLAGE PÅ PSDATA"??? du hadde ikkje trengt å nevne kvar du hadde kjøpt brennaren for å diskutere rettighetene dine.... :wink:

 

reknar med at du får kabel/software i posten, kanskje med nokon CD'ar viss du er heldig..

Lenke til kommentar

takk skal du ha! Jeg trengte det svaret der.

 

Det virker som enkelte skal gjøre det vanskligst mulig for meg. Synes det er litt dårlig moral.

 

Jeg har bare diskutert mine rettigheter, og ikke kommet med noen negative kommentarer til Psdata. Derimot har jeg sagt at de er meget service vennlig og kjempe bra holdning til å hjelpe kunder som har fått problemer med varer som har blitt kjøpt gjennom dem.

 

Jeg kjøper ganske mye fra PSDATA! og har aldri opplevd problemer. Denne brenneren har ikke vært en problem, men jeg skulle bare vite hva jeg hadde krav på. og det har jeg fått svar på nå!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-04 11:44, skrev Shrike:

Latterlig rekkefølge du gjør det i må jeg si =)

_ALLE_ kjenner da noen som har en IDE kabel liggende i en eller annen skuff. OG brenneprogram kan man laste ned gratis flere steder (som varer i 30 dager)




Bruk de små grå neste gang =)



 

Som sagt hadde jeg ikke internett tilgang på akkurat den pc'en jeg skulle ta backup av. Dessuten handler tråden ikke om dette, men om mine rettigheter da jeg mottok feil varen!!

 

Håper at denne tråden er avsluttet!!

Lenke til kommentar

De siste ord:

 

Jeg snakket med PSdata, og jeg fikk hevet kjøpet mitt. Fikk 1000,- for min 24x/10x/40x noe jeg synes er meget høyt forhold til dagens priser. De tok sikkert hensyn til at jeg hadde brent såpass mange cd'er.

 

Uansett vil jeg si at PSdata er den mest seriøse butikken jeg har handlet hos. De tar sine kunder på alvor og har full forståelse for oss forbrukere. Noe jeg synes er veldig viktig. De beklaget for at de sende meg bulk utgave.

 

Denne butikken kommer jeg til å være trofast mot resten av livet. Meget bra! Håper deres nivå holder samme standard som nå!! Har aldri opplevd så bra service.

 

Keep up the good work PSdata!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...