Gå til innhold

Rekoplimering av en distro.


wil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wil, kan jeg spørre deg om en ting? Hvilken distro bruker du egentlig? Bare ved å lese meldingene for de siste 6 timene så har du spurt om RedHat, Slackware og LFS. Jeg kan godt huske perioden din der du skulle prøve ALLE slags mulige distroer, helst de mest uvanlige. Er du enda ikke ferdig med det? Bare lurer...

Lenke til kommentar

akkurat nå bruker jeg red hat 8.0, men jeg har alltid hatt lyst til å ha slackware opp å kjøre, men jeg for det ikke til, og LFS fordi at jeg vil prøve å lage min egen distro.

 

PS: jeg har ganske man distroer å velge mellom sånn ca. 17 eller noe slik. men jeg har alle de kjente distroene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-03 15:23, skrev Caps_Lock_kf:

kan, som i 'trenger ikke'???



du kan starte med en ferdig kompillert basis. Eller du kan kompillere alt tilpasset din arkitektur. (Ex jeg har dual celeron (2x366). Alså valgte jeg optimalisering for PII.)

 

Om du vil prøve trenger du kun to ting:

1. boot-cd

2. masse tid

 

det første finner du på http://www.gentoo.org

Lenke til kommentar

i tillegg har gentoo et genialt installering/oppdateringssystem portage. Det minner om *bsd ports. Du skriver emerge pakke, og pakken med alle dependencies blir lastet ned, kompilert og installert. Du kan avinstallere oppgradere, søke o.l. Har ikke prøvd lfs, men installasjonssystemet til gentoo var grunnen til at jeg valgte gentoo fremfor lfs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...