Gå til innhold

Jalapenos, farlig med for mye?

April

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om noen kunne svare meg på en ting.

Er det farlig å spise for mye Jalapenos?

Takk for tilbakemeldinger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er strekt, men ikke farlig å spise det. Mange som tåler å spise sterk mat. Du kan få sår i halsen og magen hvis du ikke tåler å spise sterk mat, dette varier totalt fra person til person.

Skrevet
Det er strekt, men ikke farlig å spise det. Mange som tåler å spise sterk mat. Du kan få sår i halsen og magen hvis du ikke tåler å spise sterk mat, dette varier totalt fra person til person.

6992950[/snapback]

Jeg syntest at det er kjempe godt, men har hørt et par ganger at folk har blitt syk av det. Har ikke noen sikre kilder på dette, så jeg lurte på om det var noen her som hadde noe mening om det?!

Skrevet

6992950[/snapback]

Jeg syntest at det er kjempe godt, men har hørt et par ganger at folk har blitt syk av det. Har ikke noen sikre kilder på dette, så jeg lurte på om det var noen her som hadde noe mening om det?!

6992973[/snapback]

Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat, de som har blitt syk av det har nok prøvd det og likte ikke det rett og slett... Da kan man bli liggende ør og forfjamset :p

:yes::yes: Hvis du liker det du spiser er det ikke farlig for deg :yes::yes:

....

:whistle:

Skrevet

Jalapenõs er sinnsykt godt!

Tviler på at man kan bli syk av det, da er det vel heller at man ikke tåler sterk mat. Dette kan vel føre til diaré?

Skrevet

Har ikke hatt noe problemer der enda, har aldri hatt det heller.

For dere Jalapenos elskere, prøv Jalapenos og Snøfrisk på knekkebrød! Det er livretten min :love:

Skrevet (endret)

For dere Jalapenos elskere, prøv Jalapenos og Snøfrisk på knekkebrød! Det er livretten min :love:

6994786[/snapback]

Digger jalapenos, men hva er snøfrisk?

Endret av TommyTheGun
Gjest member-101642
Skrevet

En kompis av meg spiste tre beger med Jalapenos en gang. Fyren kastet opp i en uke i etterkant.

Skrevet

6994786[/snapback]

Digger jalapenos, men hva er snøfrisk?

6994833[/snapback]

Snøfrisk er smøreost av geitemelk! :love:

Skrevet

6992950[/snapback]

Sant, såvidt jeg veit..

Skrevet
Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat,

6993132[/snapback]

Hææ? Hvor har du egentlig dette fra? Er vel heller det motsatte som er tilfelle i så fall. At spicy mat faktisk kan være kreftforebyggende!

Uansett, Jalapenos kan man trygt spise uansett. Ikke er de voldsomt sterke og de inneholder mye c-vitaminer!

Skrevet
Sjangsen for typer kreft øker litt ved at man spiser sterk mat,

6993132[/snapback]

Hææ? Hvor har du egentlig dette fra? Er vel heller det motsatte som er tilfelle i så fall. At spicy mat faktisk kan være kreftforebyggende!

Uansett, Jalapenos kan man trygt spise uansett. Ikke er de voldsomt sterke og de inneholder mye c-vitaminer!

7000100[/snapback]

Fra Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide :yes:

Skrevet
Mye jalapenos har vel samme effekt som sterk indisk mat: Du kjenner det på dassen neste dag.

6998724[/snapback]

Du kjenner det før dassen også, i form av ekstrem tarmgass...

Kvalmeste jeg har vært bort i.

Skrevet
Jalapenos er nok ikke så farlig, bare 2500 - 8000 på Scoville skalaen, derimot  bør man være mer forsiktig med feks Habanero som ligger fra 100.000 - 350.000 Scoville.

http://en.wikipedia.org/wiki/Scoville_scale

7003837[/snapback]

Ouch, pepperspray som ligger på 2 000 000... Det svir nok som faen i øynene!

Men, habanero er nok ikke direkte deilig, nei.

Tabasco lå overraskende lavt.

Ødela en god knippe mat med det når jeg var yngre.

Skrevet (endret)

Habanero er nydelig i wok. :)

Det at sterk mat kan gi løs mage varierer stort fra person til person.

I mitt tilfelle stabiliserer det magen og gjør den fin og fast.

Endret av Neophus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...