terrax Skrevet 3. oktober 2006 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE- disk (ATA/100, 8MB, 7200 RPM) som ble kjøpte for ca 2 år siden. Denne har hovedsaklig blitt brukt som spilldisk og blitt brukt jevnt og trutt. Den siste uken har jeg lagt merke til lyder som har kommet fra disken som jeg ikke har hørt til før. Det er litt vanskelig å beskrive lyden, men det høres ut som om et eller annet kommer borti en metallskive som går rundt. Det er ikke veldig støyende, men det er såpass at jeg la merke til det utenifra kabinettet. Jeg har kjørt disksjekk vha. Seagate's oppstartsdisk, og de eneste feilene programmet rapporterer er dette (under filstruktur): File structure test results:Partition 1 (NTFS (200 GB) Media) Result: Failed with critical errors The following errors were found while scanning the volume: - One or more errors were found in the index - One or more errors were found in the metadata file records Jeg har prøvd å kjøre checkdisk og defragmentert disken, men samme feil dukker opp ved kjøring av diagnoseverktøyet fra Seagate etterpå. Er det noen som vet hva denne feilmeldingen betyr og om den kan være relatert til lyden jeg plutselig hører? En annen ting: Vet noen om noen andre verktøy jeg kan kjøre eller andre måter jeg kan få testet fysiske (mekaniske) feil? En stresstest eller noe sånt som går mot HD? Skal være garanti på disken, så hvis det er no feil har jeg veldig lyst til å få påvist det istedenfor å sitte og ta backup hele tiden og regne med at den går te skogen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå