Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne den andre pcn


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har to pcer på den samme switchen.

Hvordan gjør jeg det når jeg vil ha noen filer på den ene pcn over til den andre, jeg har delt mappene det er snakk om men jeg finner ikke den andre pcn!

 

Kan noen forklare meg step for step hvordan jeg gjør det? Sånn virkelige steg for steg, jeg er totalt n00b på dette!

 

Takk for svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg erfarer er det to muligheter her. Den første er: "søk" i menyen> på venstre side ser du > computers > skriv inn navnet på denmaskinen du øvsker nå..

Hvis du ikke finner noe eller ikke får tilgang må du tillate den andre maskinen i brannmuren din.. eventuelt skru av brannmur når du søker..(ikke så sikkert)..

Neste mulighet er:

Åpne min datamaskin, øverste linje "tools"> "Map network drive". Velg en bokstav og "browse" etter maskinen..

 

Håper en av de fungerer?

Endret av grebnord
Lenke til kommentar

For det første er det enklest om begge maskinene er i samme arbeidsgruppe. Dette sjekker/endrer du ved å høyreklikke "Min Datamaskin" på begge maskinene og titte uner "Datamaskinnavn" hvor du også kan endre arbeidsgruppen.

 

Start deretter begge maskinene på nytt, og under "Mine Nettverkssteder" bør du nå kunne finne begge maskinene.

 

Om det ikke skjer, slå av ev. brannmur på begge maskiner og forsøk igjen.

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...