Gå til innhold

Nikkor 70-300mm og Tamron 55-200mm


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å surfer rundt og leser om noen teleobjektiv og har i den forbindelse funnet to billige alternativ (Til Nikon):

 

Nikkor AF 70-300mm f/4.0-5.6G

Tamron AF 55-200mm f/4.0-5.6 Di II LD Macro

 

Jeg vet at lysstyrken ikke er den beste, men jeg regner med at de stort sett vil bli brukt i dagslys.

 

Ser at begge objektivene får skryt i Digital foto.

Er det noen som har prøvd dem og kan dele noen erfaringer? Og hva bruker dere dem i tilfelle mest til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Nikkor AF 70-300mm f/4.0-5.6G og er egentlig meget fornøyd. Den er skrøpelig, er ikke blant de skarpeste, har tidvis lav kontrast og blir fort plaget av motlys.

 

Men den veier nesten ingenting, koster nesten ingenting og jeg liker bildene jeg får. Jeg bruker den for det meste til landskapsbilder og fugler.

post-13911-1159872822_thumb.jpg

post-13911-1159872856_thumb.jpg

post-13911-1159872927_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har Nikkor AF 70-300mm f/4.0-5.6G og er egentlig meget fornøyd. Den er skrøpelig, er ikke blant de skarpeste, har tidvis lav kontrast og blir fort plaget av motlys.

 

Men den veier nesten ingenting, koster nesten ingenting og jeg liker bildene jeg får. Jeg bruker den for det meste til landskapsbilder og fugler.

6989843[/snapback]

 

Jeg kommer uansett til å være ultraforsiktig med mitt speilrefleksutstyr, så om det ikke er verdens mest solide, så går det nok bra allikevel.

 

Hvordan er det til å ta bilder av mennesker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...