Gå til innhold

Tips til formatering før og etter.


Anbefalte innlegg

Jeg har en u-updatet pc nå. Den innholder :

 

Intel P4 2,8 gHz 256/512 kb

1024 MB SD Ram

GeForce 6200 - 256 mb

230 Watts strømforsyning

Hovedkort: Usikker..

 

Jeg lurer på hvordan jeg skal få denne til og gå glatt til neste år ? Jeg skal formatere den nå og lurer på om jeg skal bruke TinyXP eller noe lignende, eller skal jeg bruke vanlig XP Pro cd + tweaks evt. masse andre ting ? Noen tips til partisjonering også ? Denne pc'n bruker jeg til å lage hjemmesider på i Photoshop CS2 + Dreamweaver MX. Jeg spiller NESTEN bare CS 1,6 .. Laster ned med DC++ og uTorrent.. Jeg skal få ny pc til konfirmasjonen til neste år, så ikke kom med noe "Kjøp ny pc" svar .. !

 

Fant denne guiden på ITpro og lurte på om denne ville funke supert til mitt behov ? link

På forhånd takk! : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan også se her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=437565&hl=

 

Der blir det diskutert litt om hva som kan være et greit oppsett av Windows. Den på itpro så veldig bra ut, men det er jo mulig å ta litt fra begge.

 

Selv fulgte jeg de rådene om partisjoneringsoppsett i den tråden jeg linket til. Gjorde mine gjennomsnittlig litt større, men fulgte den i stor grad. Gjorde også det som nevnes med å flytte temp og virtuelt minne over på en annen fysisk disk.

 

For min egen del gidder jeg ikke begynne noe mer avansert, for jeg har ikke noe behov for at maskina mi starter opp på 6 sekunder.

 

En ting som også diskuteres noe i den tråden er fat32 vs ntfs. Selv kom jeg frem til at jeg ville bruke ntfs på alle mine disker. Men det blir opp til deg selv.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...